Angajarea in acest domeniu difera in functie de experienta. Spre exemplu, la o anumita etapa educatia este mai importanta decat experienta, iar intr-o alta etapa se intampla exact invers. Pentru a ne adapta acestui model am impartit sectiunea in trei parti in functie de experienta.

Te rugam sa alegi nivelul care se potriveste cel mai bine postului pentru care recrutezi:

Nivel incepator (entry level):
Acestia sunt proaspat absolventii si cei cu maxim doi ani de experienta de munca. Recrutezi pentru un post de nivel incepator?

Management mijlociu (middle management):
Acestia sunt candidati care au intre 3 si 5 ani de experienta de munca. In anumite cazuri, baremul se poate extinde si la 7 ani. Recrutezi pentru un post la un nivel de management mijlociu?

Management superior (senior management):
Candidatii cu peste 5 ani (sau chiar 7) de experienta se incadreaza de obicei in aceasta categorie. Recrutezi pentru un post la un nivel de management superior?

Pozitii de Nivel Incepator in Contabilitate si Finante

In continuare urmeaza un ghid pentru recrutarea candidatilor de nivel incepator in domeniile contabilitate, audit si finante.

Fiecare categorie este impartita in urmatoarele sectiuni:

1. Domeniu:
Acestea sunt subiectele de discutie sau evaluare:
Educatie
Experienta
Abilitati
Limbi vorbite
Caracteristici

2. Comentariu:
Acesta are scopul de a detalia mai mult diferitele subiecte de discutie abordate.

Fiecare domeniu este trecut imediat sub nivelul sau de importanta.

Educatie

Specializare – Candidatii cu specializare in domenii precum Comert, Contabilitate, Finante, Afaceri, Economie, sunt de preferat. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Note sau GPA – Absolventii cu referinte academice foarte bune sunt de preferat. Acest lucru nu este vital, dar s-ar putea sa te ajute sa-ti formezi o imagine mai buna despre candidat. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune este mai putin importanta.

Activitati – Implicarea studentilor in activitati extra-curriculare le afecteaza, printre altele, abilitatea de lucru in echipa, abilitatile de conducere, si abilitatea de a-si atinge obiectivele.

Proiecte – Aici intra prezentari, proiecte de absolvire, sau orice altceva care i-a pus pe candidati in situatia de a implementa ceea ce au invatat.

Experienta

Practica/ Training – Trainingul relevant ofera o ocazie buna pentru invatare si indica familiaritatea candidatului cu partea practica a domeniului.

Domeniul de Experienta – Cu cat domeniul de experienta este mai relevant cu atat este mai bine. Experienta in contabilitate, audit si finante este relevanta pentru oricare dintre aceste cariere, la fel si experienta in economie, spre exemplu.

NOTA: Domeniile contabilitatii/auditului/ finantelor sunt foarte legate unele de altele.
Trebuie sa tii cont de faptul ca daca angajezi pentru o pozitie in finante, contabilitatea si experienta in audit sunt importante. Daca ai un post liber de audit, experienta in contabilitate este foarte importanta. Experienta in audit ar putea fi utila pentru un post de contabilitate.

Abilitati

Abilitati de lucru cu computerul – Acestea sunt importante pentru orice candidat cu exceptia cazului cand postul oferit nu necesita astfel de abilitati.

Windows – Acesta este de baza pentru toti utilizatorii PC.

MS Office – Majoritatea posturilor vor necesita cunoasterea lui MS Office, dintre care cel mai important este Excel-ul. Anumite organizatii sau posturi pot solicita si cunostinte de Word, Power Point si Access.

SW Financiar – Software-ul financiar este important pentru toate posturile. Organizatia ta poate sa foloseasca anumite software-uri sau sa prefere experienta cu software-urile anterioare. Retine ca posturile de nivel incepator s-ar putea sa necesite training pentru software.

SW 2 Financiar – Acesta este destinat candidatilor care au lucrat cu mai multe software-uri si depinde de post.

Limbi vorbite

Engleza – Postul tau vacant va necesita probabil un nivel maxim de cunoastere a limbii engleze, desi acest nivel poate varia in functie de post.

Araba – Cunostintele de limba araba pot fi sau nu importante pentru postul tau vacant. Daca reprezinta o conditie importanta atunci candidatul care nu vorbeste araba nu poate fi luat in considerare.

Caracteristici

Cooperarea – Fie ca este vorba despre interactiunea cu managerii sau cu colegii de lucru, cooperarea angajatilor este foarte importanta pentru calitatea mediului de lucru.

Lucrul in conditii de stres – A putea lucra in conditii de stres este o caracteristica importanta pentru majoritatea mediilor de lucru.

Organizare – O persoana organizata este eficienta si lucreaza mai productiv cu colegii si managementul.

Atentie pentru detalii – Lucrul cu cifrele solicita atentia pentru detalii.

Confidentialitatea – Aceasta trasatura este deosebit de importanta pentru toate posturile din acest domeniu pentu ca este foarte posibil ca angajatii sa aiba acces la informatii secrete sau cu acces restrictionat.

Identificarea cu postul – Atunci cand un candidat poate sa se identifice cu postul sau este mai probabil sa se integreze bine in rolul respectiv si in companie.

Citeste si:  Cum sa gasiti o banca care sa corespunda nevoilor Dvs.

Abilitate de invatare – Abilitatea si vointa de a invata sunt indispensabile pe piata muncii din zilele noastre si in domeniile unde apar mereu actualizari si schimbari. Aici intra spre exemplu legile cu privire la taxare si software-ul nou.

Respectarea termenelor limita – Acest lucru este foarte important in organizatiile cu programe de lucru aglomerate, in care mediul de lucru este caracterizat de un ritm rapid. Posturile din acest domeniu necesita ca indeplinirea sarcinilor sa respecte termene lunare, trimestriale sau anuale.

Simtul responsabilitatii – Acesta este important pentru orice angajat si contribuie la fidelitatea acestuia fata de postul sau si fata de companie.

Abilitatea de a lucra in echipa – Abilitatea de a lucra in echipa este un aspect important pentru toti angajatii. A fi un bun jucator in echipa inseamna ca poti aduce avantaje companiei.

Planificarea – Planificarea este o caracteristica importanta mai ales pentru posturile care necesita mai multa experienta.

Flexibilitatea – Desi aceasta nu este la fel de importanta ca celelalte caracteristici, flexibilitatea il ajuta pe candidat sa se adapteze diferitelor situatii si sa lucreze cu oameni diferiti.

Comunicarea – A fi capabil sa comunici este un lucru esential pentru munca in echipa, cel putin.
Motivatie si convingere – Acesti factori sunt importanti pentru toti candidatii si pentru toate posturile. Candidatii motivati ajung departe.

Pozitii de nivel managerial mediu in contabilitate si finante

In continuare este prezentat un ghid pentru recrutarea candidatilor pentru pozitiile de management mediu in domeniile contabilitate, audit si finante.

Fiecare categorie este impartita in urmatoarele sectiuni:

1. Domeniu:
Acestea sunt subiectele de discutie si evaluare:
Educatie
Experienta
Abilitati
Limbi vorbite
Caracteristici

2. Comentariu:
Acesta are rolul de a detalia diferitele subiecte abordate.

Fiecare domeniu este trecut imediat sub nivelul sau de importanta.

Educatie

Specializare – Candidatii cu specializare in domenii precum Comert, Contabilitate, Finante, Afaceri, Economie, sunt de preferat. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Note sau GPA – Absolventii cu referinte academice foarte bune sunt de preferat. Acest lucru nu este vital, dar s-ar putea sa te ajute sa-ti formezi o imagine mai buna despre candidat. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune este mai putin importanta.

Proiecte – Aici intra prezentari, proiecte de absolvire, sau orice altceva care i-a pus pe candidati in situatia de a aplica ceea ce au invatat.

Experienta

Experienta in contabilitate – Acest gen de experienta este foarte importanta pentru pozitiile de nivel managerial mediu, mai ales atunci cand este sustinuta de o pregatire academica.

Domeniul de experienta – Cu cat experienta este mai relevanta, cu atat este mai bine. Experienta in contabilitate, audit si finante este relevanta pentru oricare dintre aceste cariere, ca si experienta in economie, spre exemplu.

Numarul de ani de experienta – Acest aspect este relevant pentru postul vacant. Pentru un post de nivel managerial mediu, candidatii au nevoie de peste 2 ani de experienta.

Experienta in Audit – Experienta in audit este un avantaj foarte bun pentru posturile din contabilitate si finante.

Experienta in finante – Majoritatea posturilor in finante incep la un nivel managerial mediu si prin urmare necesita experienta.

NOTA: Domeniile contabilitatii/auditului/ finantelor sunt foarte legate unele de altele.
Trebuie sa tii cont de faptul ca daca angajezi pentru o pozitie in finante, contabilitatea si experienta in audit sunt importante. Daca ai un post liber de audit, experienta in contabilitate este foarte importanta. Experienta in audit ar putea fi utila pentru un post de contabilitate.

Abilitati
MS Office – Majoritatea posturilor vor necesita cunostinte de Microsoft Office, mai ales de Excel. Unele organizatii sau anumite posturi pot solicita si Word, Power Point si Access.

SW Financiar – Software-ul financiar este important pentru toate posturile vacante. Organizatia ta poate folosi software-uri noi, sau prefera experienta anterioara cu anumite software-uri.

Abilitati de lucru cu computerul – Acestea sunt importante pentru orice candidat cu exceptia cazului cand postul oferit nu necesita astfel de abilitati.

Windows– Acesta este de baza pentru toti utilizatorii PC.

SW 2 Financiar – Acesta este destinat candidatilor care au lucrat cu mai multe software-uri si depinde de post.

Limbi vorbite

Engleza – Postul tau vacant va necesita probabil un nivel maxim de cunoastere a limbii engleze, desi acest nivel poate varia in functie de post.

Araba – Cunostintele de limba araba pot fi sau nu importante pentru postul tau vacant. Daca cunoasterea limbii arabe reprezinta o conditie importanta atunci candiatul care nu vorbeste araba nu poate fi luat in considerare.

Caracteristici

Realizari – Evaluarea realizarilor unui candidat iti arata daca acea persoana este orientata spre rezultate si cat de hotarata este. Cei care au realizari la activ pot sa-si atinga in mai mare masura obiectivele.

Citeste si:  Cum sa previi dezastrele in afaceri

Abilitatea de a lucra in echipa – Abilitatea de a lucra in echipa este un aspect important pentru toti angajatii. A fi un bun jucator in echipa inseamna ca poti aduce avantaje companiei.

Cooperarea – Fie ca este vorba despre interactiunile cu colegii de lucru sau cu managerii, cooperarea dintre angajati este vitala pentru calitatea mediului de lucru

Lucrul in conditii de stres – A putea lucra in conditii de stres este o caracteristica importanta pentru majoritatea mediilor de lucru.

Organizare– O persoana organizata este eficienta si lucreaza mai productiv cu colegii si managementul.

Atentie pentru detalii – Lucrul cu cifrele solicita atentia pentru detalii.

Comunicarea – Abilitatea de a comunica este esentiala pentru lucrul in echipa , cel putin.

Confidentialitatea – Aceasta trasatura este deosebit de importanta pentru toate posturile din acest domeniu pentru ca este foarte posibil ca angajatii sa aiba acces la informatii secrete sau cu acces restrictionat.

Identificarea cu postul – Atunci cand un candidat poate sa se identifice cu postul sau este mai probabil sa se integreze bine in rolul respectiv si in companie.

Abilitate de invatare – Abilitatea si vointa de a invata sunt indispensabile pe piata muncii din zilele noastre si in domeniile unde apar mereu actualizari si schimbari. Aici intra spre exemplu legile cu privire la taxare si software-ul nou.

Respectarea termenelor limita – Acest lucru este foarte important in organizatiile cu programe de lucru aglomerate, in care mediul de lucru este caracterizat de un ritm rapid. Posturile din acest domeniu necesita ca indeplinirea sarcinilor sa respecte termene lunare, trimestriale sau anuale.

Simtul responsabilitatii– Acesta este important pentru orice angajat si contribuie la fidelizarea acestuia fata de post si fata de companie.

Abilitati de conducere – Posturile de management mijlociu presupun conducerea cel putin a unei echipe mici. Acest lucru nu este posibil daca candidatul nu are abilitati de conducere sau daca are abilitati de conducere slabe.

Planificare – Planificarea este o caracteristica importanta mai ales pentru posturile care necesita mai multa experienta.

Flexibilitate – Flexibilitatea il ajuta pe candidat sa se adapteze la diferite situatii si sa lucreze cu oameni diferiti.

Luarea deciziilor – Capacitatea de a lua decizii bune este foarte importanta pentru posturile de la acest nivel.

Initiativa – Candidatii cu initiativa sunt de obicei mai demni de incredere si iau decizii mai bune decat cei fara initiativa.

Motivatie si convingere – Acestea sunt elemente cheie pentru toti candidatii si pentru toate posturile. Candidatii motivati sunt persoane active care-si indeplinesc scopurile.

Ambitie – Candidatii ambitiosi si organizati isi ating in mai mare masura scopurile decat cei care nu sunt asa.

Posturi de nivel managerial superior in contabilitate si finante

In continuare este prezentat un ghid de recrutare a candidatilor pentru posturile de nivel managerial superior in contabilitate, audit si finante.

Fiecare categorie este impartita in trei sectiuni.

1. Domeniu:

Acestea sunt subiectele de discutie si evaluare:
Educatie
Experienta
Abilitati
Limbi vorbite
Caracteristici

2. Comentariu:
Acesta urmareste sa detalieze mai mult domeniile de discutie abordate.

Fiecare domeniu este trecut imediat sub nivelul sau de importanta.

Universitate – Nu este important de la ce universitate a absolvit candidatul, cu exceptia catorva cazuri.

Specializare – La un astfel de nivel specializarea candidatului este aproape irelevanta. Un candidat care lucreaza la un astfel de nivel poate avea orice specializare.

Note sau GPA – Notele sau GPA-ul unui candidat sunt irelevante la acest nivel.

Activitati – Implicarea in activitati cum ar fi inscrierea in asociatii de afaceri, reflecta caracteristicile candidatului.

Proiecte – Aici intra prezentari si proiecte majore. Pentru nivelul managerial superior acestea nu ar trebui sa fie un punct central.

Experienta

Domeniul de Experienta – Experienta relevanta este un factor esential. Experienta in contabilitate, audit si finante este relevanta pentru oricare dintre aceste cariere, ca si experienta in economie, spre exemplu.

Numar de ani de experienta – Acest element este relevant pentru postul vacant. Pentru o pozitie de nivel managerial superior, candidatii vor avea nevoie probabil de peste 5 ani de experienta relevanta.

Experienta in contabilitate – Acest gen de experienta este foarte importanta pentru posturile de nivel managerial superior.
Experienta in audit – Experienta in audit este un avantaj foarte bun pentru posturile in finante si contabilitate.

Experienta in finante – Majoritatea posturilor in finante incep de la un nivel managerial mijlociu si prin urmare candidatii care doresc sa obtina un post de nivel managerial superior in finante vor avea probabil cel putin 5 ani de experienta in acest domeniu.

NOTA: Domeniile contabilitatii/auditului/ finantelor sunt foarte legate unele de altele.
Trebuie sa tii cont de faptul ca daca angajezi pentru o pozitie in finante, contabilitatea si experienta in audit sunt importante. Daca ai un post liber de audit, experienta in contabilitate este foarte importanta. Experienta in audit ar putea fi utila pentru un post de contabilitate.

Citeste si:  Oportunitati si strategii pentru schimbare

Abilitati

Abilitati de lucru cu computerul – Acestea sunt importante pentru toti candidatii de la acest nivel.

MS Office – Majoritatea posturilor vor necesita cunostinte de MS Office, dintre care cel mai important este Excel-ul. Anumite organizatii sau posturi pot solicita cunostinte de Word, Power Point si Access.

SW Financiar – Software-ul financiar este important pentru toate posturile. Organizatia ta poate sa foloseasca software-uri noi sau sa prefere experienta cu software-urile anterioare.

SW2 Financiar – Acesta se aplica in cazul candidatilor care au lucrat cu mai mult de un software, sau acolo unde postul solicita asa ceva. La acest nivel, cunoasterea mai multor sofware-uri financiare este cu siguranta un avantaj.

Windows – Acesta este de baza pentru toti utilizatorii PC.

Limbi vorbite

Engleza – Postul tau vacant va necesita un nivel maxim de cunoastere a limbii engleze.

Araba – Cunostintele de limba araba pot fi sau nu importante pentru postul tau vacant. Daca cunoaterea limbii arabe reprezinta o conditie importanta atunci candiatul care nu vorbeste araba nu poate fi luat in considerare.

Caracteristici

Realizari – Evaluarea realizarilor unui candidat iti arata daca persoana respectiva este orientata spre rezultate si daca este hotarata. Acest aspect ar trebui sa fie subliniat. Candidatul tau are cel putin 5 ani de experienta, si acest lucru ar trebui sa se reflecte in realizarile sale.

Abilitatea de a lucra in echipa – Abilitatea de a lucra in echipa este un aspect important pentru toti angajatii. A fi un bun jucator in echipa inseamna ca poti aduce avantaje companiei.

Abilitati de conducere – Posturile de nivel managerial superior presupun de obicei conducerea unei echipe. Candidatul ar trebui sa posede abilitati puternice de conducere pentru a se incadra in acest nivel.

Cooperarea – Fie ca este vorba despre interactiunile cu colegii de lucru sau cu managerii, cooperarea dintre angajati este vitala pentru calitatea mediului de lucru.

Lucrul in conditii de stres – Capacitatea de a lucra in conditii de stres este importanta pentru majoritatea mediilor de lucru.

Planificare – Planificarea este o caracteristica importanta a posturilor de nivel managerial superior.

Organizare – O persoana organizata este eficienta si conduce un departament mai productiv.

Atentie pentru detalii – Lucrul cu cifrele, mai ales la acest nivel, solicita atentia pentru detalii.

Comunicarea – Abilitatea de a comunica este esentiala pentru lucrul in echipa si pentru conducere.

Confidentialitatea – Aceasta trasatura este deosebit de importanta pentru toate posturile din acest domeniu pentru ca este foarte posibil ca angajatii sa aiba acces la informatii secrete sau cu acces restrictionat.

Luarea deciziilor – Capacitatea de a lua decizii bune la acest nivel este esentiala. Cei din pozitiile manageriale superioare iau aproape toate deciziile importante care afecteaza compania.

Initiativa – Initiativa este fara indoiala o caracteristica specifica celor care lucreaza la acest nivel.

Identificarea cu postul – Atunci cand un candidat poate sa se identifice cu postul sau este mai probabil sa se integreze bine in rolul respectiv si in companie.

Motivatie si convingere – Acestea sunt importante pentru toti candidatii din toate posturile. Angajatii motivati isi ating scopurile in mai mare masura decat ceilalti.

Abilitate de invatare – Abilitatea si vointa de a invata sunt indispensabile pe piata muncii din zilele noastre si in domeniile unde apar mereu actualizari si schimbari. Aici intra spre exemplu legile cu privire la taxare si software-ul nou.

Ambitie – Angajatii care au ambitie si sunt organizati isi ating scopurile in mai mare masura decat ceilalti.

Respectarea termenelor limita – Acest lucru este foarte important in organizatiile cu programe de lucru aglomerate, in care mediul de lucru este caracterizat de un ritm rapid. Posturile din acest domeniu necesita ca indeplinirea sarcinilor sa respecte termene lunare, trimestriale sau anuale.

Simtul responsabilitatii – Acesta este important pentru orice angajat si contribuie la fidelizarea acestuia fata de post si fata de companie.
Flexibilitate – Flexibilitatea ii ajuta pe candidati sa se adapteze la diferite situatii si sa lucreze cu diferite persoane.

Abilitati interpersonale – Abilitatile interpersonale constituie un avantaj pentru acest nivel.

Creativitate – Creativitatea reprezinta un avantaj, dar nu este esentiala pentru acest nivel.