Tocmai ai fost implicat intr-un accident de masina grav. Ai rani interne masive si maxilarul rupt. Vei sta in spital cel putin o luna. Maxilarul iti este tinut inchis, si nu poti folosi telefonul. Se va desfasura in regula afacerea ta pana cand te insanatosesti? Vor fii clientii tai serviti in timp ce esti plecat? Daca tocmai ai suferit de probleme cardiace pentru aceasta perspectiva, urmatoarea lista ti se adreseaza. Daca este pusa in practica, informatia de mai jos iti va reduce stresul, iti va mari productivitatea afacerii, si iti va acorda vacanta pe care o meriti din plin. Aici este un top zece al lucrurilor pe care le poti face pentru ca afacerea ta sa mearga pe cat de bine posibil.

1. Angajeaza cu intelepciune.

Cele mai multe afaceri angajeaza oameni pentru slujbe specifice decat oameni care sa ajute la construirea unui viitor. Afacerea ta este la fel de buna ca si contributia fiecarui angajat la functionarea ei. Asadar cauta cei trei i cand faci angajari: inteligenta, initiativa, integritate. Pentru fiecare pozitie, de la receptionist la functionari, angajeaza-i pe cei mai buni pe care ii poti gasi. In schimb, daca ai angajati in prezent care nu se descurca bine gandeste-te daca sunt o investitie inteleapta a banilor tai.

2. Construieste-ti o echipa nu un ego.

Multi angajatori isi lasa egourile sa domine interactiunile lor cu angajatii. Opreste aceasta obisnuinta. In schimb ai incredere ca angajatii isi vor face slujbele. Creaza fiecarui angajat senzatia ca este un membru nepretuit al echipei companiei. Lasa-i sa stie ca sunt o parte integrala a produsului final al acestei companii. Stabileste exemplul interactiunii pozitive tot timpul intre membrii echipei chiar si cand ideile sau performantele trebuiesc corectate.

Citeste si:  10 etape de urmat pentru o intalnire de afaceri de succes

3. Rasplateste bine.

Cand ai angajati buni, rasplateste-i financiar si emotional. Asigurate ca plata lor este la nivelul pietei. Acorda-ti un timp pentru a recunoaste contributia fiecarui angajat. Cei mai mari constructori de loialitate sunt doua simple cuvinte—iti multumesc.

4. Participa activ.

Cunoaste slujba fiecarui angajat si cum sa o faci. Aceasta nu numai ca iti ofera automat un angajat de rezerva si instructor (pe tine), dar are un bonus adaugat. Daca arati unui angajat ca esti dispus sau ca ai invatat slujba lui/ei, ii comunici in acest fel ca munca lui are valoare. Fiecare angajat are nevoia de a stii chiar daca goleste cosurile de gunoi, stabileste presiunile sau vinde conturile importante, ca munca lui merita si este valoroasa.

5. Fa-ti angajatii versatili.

Intr-o companie mica, fiecare angajat trebuie sa stie cum sa faca macar doua slujbe, in mod deosebit la partile tehnice si de servicii. Pentru cerinte importante cel putin trei angajati ar trebui sa stie sa faca acel lucru. Astfel, vei avea intotdeauna pe cineva gata sa te ajute cand este nevoie.

6. Delegheaza cerinte, dar nu si conducerea.

Ce faci cel mai bine? Esti omul cu ideile, cel mai bun vanzator din companie, organizatorul? Gaseste-ti talentul cel mai bun si apoi deleaga celelalte cerinte angajatilor tai. Instruieste-i potrivit pentru a-si face slujbele, lasa-i sa stie ca ai incredere in abilitatea lor de a avea performante bune, si lasa-i sa isi faca slujbele. Adaugarea cu incredere a responsabilitatii va mari vointa angajatilor de a lucra si mandria pentru rezultatul final al companiei. In acelasi timp, trebuie sa mentii conducerea finala. Pe orice vapor bine condus, capitanul ia deciziile finale si esti inca acel capitan chiar daca unul bland.

Citeste si:  Comertul pe Internet

7. Comunica, comunica, comunica.

Trebuie sa comunici cu angajatii, sa le ceri parerea si sa le corectezi greselile in mod constructiv. In acelasi timp trebuie sa creezi o atmosfera care sa-i incurajeze sa comunice cu tine. Angajatii si clientii tai sunt cele mai bune surse cu ajutorul carora poti afla cat de bine iti merge afacerea si ce poti face pentru a o imbunatati. Acorda-le atentie si unora si altora.

8. Pune suflet in tot ceea ce faci si incurajeaza acest comportament si printre angajati.

Mandria fata de produsele sau serviciile companiei se propaga de sus in jos. Daca nu te straduiesti indeajuns sau daca trimiti un produs mai prost clientului le transmiti angajatilor tai ca nu-ti respecti nici clientii nici munca. Angajatii tai vor adopta acelasi comportament. Daca esti un exemplu de persoana muncitoare, intervenind mereu atunci cand este nevoie, aratand ca-ti pasa de colegii din echipa, straduindu-te sa fi cel mai bun in domeniul tau, si preocupandu-te de obtinerea profitului, acei angajati care merita sa ramana in companie iti vor urma exemplul.

Citeste si:  Si firmele deja infiintate au nevoie de planificare

9. Incurajeaza inovatia si creatiile proprii.

Ofera-le angajatilor tai o miza pentru viitor. Stabileste o sedinta, o data pe luna, in care angajatii sa ofere sugestii cu privire la imbunatatirea produsului, serviciului, eficacitatii sau profitului. Incurajeaza pozitiv aceste actiuni.

10. Gaseste o persoana care sa-ti poata tine locul in anumite situatii.

Nici un general nu pleaca la lupta fara un maior care sa-I poata inlocui in caz ca va fi doborat de gloante. Tu esti pe post de general al afacerii tale si trebuie sa te comporti ca atare. Gaseste o persoana de incredere in companie, care sa aiba aceleasi obiective, idealuri si un stil asemanator cu al tau in afaceri. Pregateste-l /o asa cum trebuie. Informeaza-i si pe ceilalti angajati ca respectiva persoana se bucura de increderea si autoritatea ta cat timp tu lipsesti. Dupa ce ai realizat si acest lucru, ia-ti concediu si testeaza teoria. Daca ai respectat toti pasii de la 1 la 9, afacerea ta va merge fara probleme, iar starea ta de sanatate se va echilibra din nou.