Sa dispui de un serviciu bun pentru clienti este unul dintre cele mai mari avantaje in calitate de antreprenor. Mai ales in aceasta epoca moderna a high-tech-ului, unde business-urile impersonale sunt intr-o mare dezvoltare. Insa lista noastra cu cele mai comune greseli iti poate ajuta afacerea sa ramana in competitie. …

Faptul ca afacerile virtuale sunt la mare cautare acum nu ar trebui sa te deziluzioneze. Sa stii ca si afacerile clasice, ca sa le numim asa, unde comerciantul se intalneste fata in fata cu clientul se pot transforma intr-un atu. Carui client nu ii place oare sa fie servit ireprosabil? Insa ca sa-ti aduci afacerea pe drumul cel bun trebuie sa te feresti sa faci anumite erori pe care multi antreprenori le savarsesc involuntar.

1. Un personal neadecvat

Nu prea conteaza daca ai doar 3 sau chiar 100 de angajati.
Daca lucreaza direct cu clientii, atunci fiecare dintre ei trebuie sa treaca printr-un training de pregatire. Cum sa imbunatateasca el „customer service”-ul tau, daca el habar nu are ce este cu acest concept? Tu ti-ai face de doua ori cumparaturile dintr-un magazin unde vanzatorii te trateaza cu indiferenta sau sunt nepoliticosi? Nu. Ei bine, nici clientii tai nu ar face acest lucru. Asa ca pe viitor ia aminte.

Citeste si:  Competenta manageriala: 5 pasi simpli pentru a trece la nivelul urmator

2. Ai castigat un argument. Insa ai pierdut un client

In nici un caz sa nu te contrazici cu clientul. Stii moto-ul acela destul de vechi din lumea afaceristilor: „clientul nostru, stapanul nostru”? Atunci afla ca el inca mai da rezultate foarte bune. Asa ca tine seama de el atunci cand vei fi pus in contradictie cu un viitor client. Pentru ca efortul tau de a atrage un nou client este de cinci ori mai mare in comparatie cu efortul de a-ti pastra vechiul client.

3. Inaccesibilitate

Degeaba ai un business cu servicii ireprosabile si cu o curatenie exemplara in micul tau butic. Daca nu te faci accesibil nu prea ai sanse sa te mentii pe piata. Si aici ma refer nu numai la pozitionarea geografica, ci si la un contact permanent cu clientii. De ce nu profiti si tu de internet? Ai vazut cum in jurul marilor companii graviteaza tot felul de comunitati virtuale. Ia exemplu, fa-ti si tu un site al firmei tale si asculta opiniile clientilor tai. Uneori cele mai bune moduri de a te relansa este sa dai ascultare cerintelor clientilor.

Citeste si:  Cheia marilor succese: activitatile inovatoare...

4. Strategie invechita

Stiu ca esti melancolic si iti place sa pastrezi tot ceea ce odata ti-a adus numai bucurii. Cum ar spre exemplu o strategie care la vremea ei ti-a pus afacerea in top. Insa lucrurile nu stau neschimbate. Piata este intr-o dinamica permanenta. Iar melancolia ta nu este de bun augur in afaceri. Asa ca renunta complet la ea si creeaza una si mai eficienta, care sa respecte trendurile momentului. Daca ai fost capabil odata sa pui pe picioare o strategie de succes, si a doua oara ar trebui sa reusesti. Atata doar sa tii cont la tot ceea ce se inampla in jurul tau.

5. Promisiuni neimplinite

Daca ai promis unui client ca va avea comanda onorata vineri, atunci vineri sa fie. Este cel mai neplacut pentru un client sa se loveasca de fraza „ne scuzati, incercati si maine”. Fii sigur ca a doua oara nu va mai apela la serviciile tale. Asa ca pune-ti personalul la treaba si vezi sa fie indeplinite toate comenzile, pana la cel mai mic detaliu. Un serviciu ireprosabil iti va aduce clientul inapoi si pentru a doua oara. Iar acesta la randul lui poate fi mai eficient decat un banner ridicat in centrul orasului tau, si iti poate intoarce cu inca vreo trei-patru clienti. Si tot asa, tot asa, iti faci clientela serioasa si intr-o continua expasiune.

Citeste si:  Cateva afaceri de succes pentru mamicile casnice

Vezi nu pare sa fie atat de dificil. Insa tare mirat ai fi sa vezi cate firme continua sa faca aceste greseli marunte, care pot atarna atat de greu la profitul anual al business-ului. Si iti poti ajuta afacerea sa evolueze prin aceste detalii minore. Pentru ca nu te poti aruca la lucruri mai serioasa daca tu nici pe acestea nu poti sa le aplici cum trebuie. Este ca un „multumesc”. Fiecare il poate spune, dar cati o fac pana la urma? Asa ca tu nu te grabi sa depasesti aceasta etapa. Este una dintre cele mai linistite. Pentru ca dupa (dupa extinderea afacerii tale, spre exemplu), lucrurile se complica serios. Sa te mentii pe piata, inconjurat de gigantii tai concurenti nu va mai fi atat de simplu.

Autor: Ana Zidarescu