La sase luni dupa preluarea pachetului majoritar al companiei de telefonie mobila Cosmorom, grecii de la OTE au relansat ieri firma cu nume schimbat, imagine noua, abonamente si tarife in euro si servicii in premiera.
Compania, care are in prezent 55.000 de abonati, are planuri ambitioase pentru a depasi cota de mai putin de 1% din piata telefoniei mobile. CosmOTE Romania este prima filiala a grupului CosmOTE care a adoptat brandul grupului si noua identitate corporativa, dominata de culoarea verde. Restul companiilor detinute de CosmOTE in Bulgaria, Albania si Macedonia vor adopta brandul companiei-mama in cursul anului viitor. Conform oficialiilor grupului, CosmOTE are cele mai mici pachete tarifare de pe piata pentru serviciile cu abonament. Abonamentele incep de la
3 euro/luna (3,5 dolari), fara TVA, si au, ca noutate, minute gratuite cu toate celelalte retele de telefonie. Pentru SMS, tariful este de 5 eurocenti/minut (0,588 centi),in timp ce la restul retelelor este de 7 centi/minut. In cazul cartelelor pre-paid, tariful, de 0,16 eurocenti pe minut (0,188 centi) este unic, oricare ar fi reteaua sau ora la care se inregistreaza convorbirile.
Costul unei cartele se ridica la 5 euro (5,88 USD) si include un credit initial de convorbiri gratuite in valoare de 5 euro, cu cea mai lunga valabilitate de pe piata, 12 luni de la activare, indiferent de valoarea reincarcata.
Aceeasi cartela permite unui client sa efectueze convorbiri la un tarif de 0,1 euro/minut in cadrul retelei CosmOTE cu un numar favorit. Pentru o plata suplimentara de 1,5 euro, clientul va putea sa transmita 100 de mesaje scrise (SMS-uri), iar dupa epuizarea acestora, operatorul va percepe un tarif de 0,05 euro pentru fiecare SMS suplimentar.
Utilizatorii cartelei Cosm OTE beneficiaza de un extrabonus de 20% din valoarea sumei reincarcate, ori de cate ori fac aceasta operatiune.
CosmOTE Romania a lansat sase tipuri de abonamente. Cel mai redus abonament costa 3 euro/luna (3,5 dolari) si include 10 minute de convorbiri, iar dupa epuizarea acestora, convorbirile vor fi tarifate la 0,15 euro/ minut, indiferent de retea. Pentru un abonament de 53 euro/luna (62,32 USD), cel mai scump, clientul primeste un pachet de 480 de minute de convorbiri catre orice retea, iar cele suplimentare vor fi taxate la 0,1 euro/ minut (0,1176 euro/minut). In cadrul tututor tipurilor de abonament, mesajele scrise sunt tarifate la 0,05 euro/ SMS.
Lipsa de acoperire a retelei la nivel natioanal, numarul mic de abonati (55.000) va constui principala problema a noului operator, care va fi cu greu compensata de preturile ceva mai mici ale noului operator.
„Pasul urmator va fi cresterea gradului de acoperire nationala. In prezent, serviciul CosmOTE este disponibil pentru 80% din populatie si acopera 55% din teritoriul tarii. Pana la finele lunii iunie 2006, mai mult de 70% din teritoriu va fi acoperit, ceea ce inseamna 90% din populatie“, a spus directorul companiei romane, Nikolas Tsolas. Ceilalti doi operatori de telefonie mobila, Connex si Orange, au acoperit peste 80% din teritoriu si 95% din populatie. Tsolas a adaugat ca societatea este interesata sa achizitioneze o licenta 3G. „Asteptam ca autoritatile statului sa lanseze licitatia, dupa care vom lansa si servicii de tip 3G, cel mai probabil in 2006“, a spus Tsolas. Distributia produselor si serviciilor CosmOTE Romania va fi posibila prin intermediul unei retele proprii, magazine Romtelecom si 175 parteneri comerciali, precum si un numar de distribuitori locali cu acoperire nationala.
Oferte de Sarbatori
In cazul cartelelor preplatite pentru luna decembrie exista o oferta speciala care presupune un credit initial de 5 euro si apoi cate 2 euro/luna, timp de 18 luni. Cei care aleg tariful cu abonament in luna decembrie beneficiaza de 6 luni de abonament gratuit.
Connex ofera 50% reducere la abonamente timp de un an, sms-uri gratuite, 50 minute gratuit pentru optiunea 3G. Orange in functie de timpul de abonare are o oferta functie de timpul de abonare: doua luni cu o reducere de 50% pentru fiecare al doilea minut al unei convorbiri, in cazul ca abonamentul este pe un an, si, respectiv, patru luni reducere de 50% pentru fiecare al doilea minut al unei convorbiri, in cazul ca abonamentul este pe doi ani. (A.N.)
Autor: Adrian Nuta