Nu te baza pe acest lucru – exista si alte modalitati de a iesi invingator din jocul publicitatii
Q: Sunt in cautarea acelei home run (lovitura la baseball care permite celui care o da sa faca un tur complet al bazelor terenului) de PR/ marketing. Imi puteti da cateva sfaturi?
A: Multe persoane vad marketingul ca pe o solutie pentru toate problemele in afaceri. Unii implementeaza tehnici de marketing si se asteapta la rezultate imediate. Acestia sunt dezinformati. Marketingul este o activitate pe termen lung care trebuie sa persevereze permanent.
Multe companii, organizatii si persoane se afla de asemenea in cautarea acelei home run de marketing sau PR- acea poveste, acel eveniment sau acea atitudine fata de clienti care va produce un avant important in afaceri.
Totusi, meciurile de baseball nu se castiga numai cu lovituri home run . De obicei, totalul de alergari al invingatorului se compune din multe simple si duble. Acelasi lucru se intampla si in afaceri, marketing si PR. Lucrurile marunte sunt cele care impreuna contribuie semnificativ la succesul afacerii. Desigur, se mai intampla sa fie cate un home run din cand in cand, dar nu te poti astepta sa castigi meciul doar cu astfel de lovituri.
In timpul cresterii economice trecute si in perioada de succes a operatiilor “.com “, toata lumea avea succes. Multe persoane au dat lovituri home run, iar simplele si dublele au fost lasate deoparte. In prezent, scaderea economica si descresterea importantei operatiilor “.com” au facut ca multe persoane care se aflau in cautarea loviturilor home run sa nu mai obtina rezultatele asteptate. Se mai joaca inca un joc de simple chiar si in lumea marketingului si a PR. Un comunicat de presa, o conferinta de presa si un viitor articol – toate acestea contribuie impreuna la o comunicare de succes a mesajului companiei sau a marcii pe care o reprezinta. De retinut ca nu este vorba despre un singur eveniment sau despre o singura comunicare.
Am repetat si in alte randuri ca marketingul este alcatuit din multe, multe elemente. Toate se completeaza intre ele. Toate contribuie la indeplinirea misiunii, exact ca intr-un meci de baseball. Bineinteles ca, din cand in cand, se mai iveste ocazia pentru un home run, dar e inutil sa cauti aceasta lovitura tot timpul.
Comunicarea cu mass media necesita de multe ori pasi marunti. Mai intai trebuie sa faci reclama companiei, produselor sau serviciilor. Acest lucru atrage atentia editorilor si producatorilor mijloacelor de informare in masa.
Jay Conrad Levinson adept al faimei obtinute prin “guerilla marketing” vorbeste despre cat de des trebuie sa fie impresionati clientii pentru ca la un moment dat sa actioneze. Toate aceste tentative de a impresiona clientii sunt pasi marunti (sau simple in limbajul jocului de baseball). Nu numai marketingul este alcatuit din multe elemente, dar si relatiile publice urmeaza acelasi tipar. Gandeste-te la toate subiectele despre care poti scrie un comunicat de presa. Publica unul sau doua si vei auzi din partea clientilor lucruri de genul “ Te-am vazut prin toate ziarele” sau “Oriunde ma intorc iti vad numele publicat”. De fapt, sunt doar cateva publicatii care creeaza acest efect sinergetic in mintea cititorului – “sinergetic” fiind cuvantul cheie. Sinergia presupune aportul partilor la consolidarea intregului – a da simple pentru a castiga jocul sau a face pasi marunti pentru a avansa mai mult. PR-ul si marketingul functioneaza in mod similar.