Planificarea afacerii se face in stransa legatura cu obiectivele. Trebuie sa faceti in asa fel incat continutul planului sa se potriveasca cu intentiile dvs. Nu acceptati un format standard doar pentru ca va este disponibil.
Un plan de afaceri este orice plan care ajuta o afacere sa priveasca inainte, sa aloce resurse, sa se concentreze pe puncte cheie si sa se pregateasca pentru probleme si oportunitati. Din pacate, multa lume se gandeste la planuri de afaceri doar pentru a incepe o noua afacere sau pentru imprumuturi pentru afaceri. Dar acestea sunt vitale si pentru conducerea unei afaceri, chiar daca aceste afaceri au nevoie sau nu de noi imprumuturi sau investitii. Afacerile au nevoie de planuri pentru a-si optimiza cresterea si dezvoltarea in concordanta cu prioritatile.
Ce este un plan de inceput?
Un simplu plan de inceput include un sumar, o declaratie asupra misiunii, cai catre succes, o analiza de piata simpla si analiza preliminara a costurilor, preturilor si probabil si a cheltuielilor. Acest tip de plan este bun pentru a decide daca aceasta este o afacere care merita infiintata, dar nu este suficient pentru a conduce o afacere.
Exista un plan de afaceri standard?
Un plan de afaceri normal (unul care urmeaza sfaturile expertilor in afaceri) include un set standard de elemente. Formatul planurilor variaza, dar in general un plan va include componente ca, de exemplu, descrierea companiei, produselor sau serviciilor, a pietei, previziuni, echipa manageriala si analiza financiara.
Planul dvs va depinde de situatia dvs specifica. De exemplu, descrierea echipei manageriale este foarte importanta pentru investitori in vreme ce pentru banci cel mai important este istoricul financiar. Totusi, daca va dezvoltati un plan doar pentru uz intern este posibil sa nu trebuiasca sa includeti si detalii de fond pe care deja le cunoasteti. Faceti-va planul in asa fel incat sa se potriveasca intentiilor dvs.
Ce este cel mai important intr-un plan?
Depinde de caz, dar de obicei cel mai important este analiza rulajului de bani si detaliile specifice ale implementarii.
– Rulajul banilor este vital companiei, dar si greu de urmarit. Banii cash sunt de multe ori confundati cu profitul, dar sunt diferiti. Profiturile nu garanteaza bani cash in banca. Multe companii profitabile au probleme datorita problemelor de rulaj al banilor cash.
– Detaliile de implementare sunt cele care fac lucrurile sa se intample. Strategia dvs stralucita si documentele planurilor perfect formate sunt doar teorie daca nu le atasati si responsabilitati, cu date si bugete, urmarite de cei responsabili de urmarirea rezultatelor. Planurile de afaceri constau in rezultate si in imbunatatirea companiei dvs.
Puteti sugera un format standard?
Daca aveti componentele principale, ordinea nu conteaza chiar atat de mult, dar iata care este ordinea pe care o sugeram noi pentru planul dvs de afaceri:
- Sumarul Executiv. Scrieti-l o pe aceasta ultimul, o pagina sau doua de realizari.
- Descrierea Companiei. Cadrul legal, istoric, planuri de inceput.
- Servicii sau Produse. Descrieti ceea ce vindeti. Axati-va pe beneficiile consumatorului.
- Analiza de piata. Trebuie sa va cunoasteti piata, nevoile consumatorilor, unde sunt acestia, cum sa ajungeti la ei.
- Strategie si Implementare. Fiti clari. Includeti pe langa date si buget si responsabilitatile manageriale.
- Echipa Manageriala. Include date despre membrii cheie ai echipei, strategie de personal si alte detalii.
- Planuri Financiare. Includ planul de profit si pierderi, rulajul banilor cash, balanta, analiza, presupuneri, procentaje, etc.
Nu va recomandam dezvoltarea unui plan in ordinea in care il veti prezenta ca si document finit. De exemplu, desi Sumarul Executivului intra in prima sectiune a unui plan de afaceri, va recomandam sa-l scrieti dupa ce ati terminat tot restul.