Grupul nipon Mitsubishi Motors Corp intenţionează ca până la mijlocul următorului deceniu să vândă doar vehicule electrice şi hibride, accelerând strategia de electrificare pentru a rămâne competitiv pe pieţele sale cheie, transmite Kyodo.
Investiţiile totale se vor ridica la peste 1.400 miliarde de yeni (10 miliarde de dolari) până în anul fiscal 2030.
Mitsubishi, care face parte din alianţa Renault – Nissan, are ca obiectiv lansarea a 16 noi modele pe plan global în următorii cinci ani.
Producătorul auto nipon, cunoscut pentru SUV-ul său Outlander, avea anterior ca obiectiv ca jumătate din vânzările sale până în 2030 să fie maşini electrice. Acum, Mitsubishi s-a angajat ca până în anul fiscal 2025 toate vehicule vândute să fie electrice şi hibride.
Vehiculele hibride plug-in (PHEV), vehiculele electrice hibride şi vehiculele electrice pe baterii (BEV) sunt considerate de Mitsubishi vehicule electrificate. Acestea au reprezentat 7% din totalul vânzărilor de maşini noi ale companiei în anul fiscal 2021.
Din cele 16 noi modele ce urmează să fie lansate de Mitsubishi, unul va fi un vehicul electric pe baterii produs cu Renault iar altul cu Nissan.
Luna trecută, Mitsubishi a anunţat că va lua în considerare o investiţie în noua divizie de vehicule electrice a Renault.
Şi Nissan anunţa luna trecută că intenţionează ca aproape toate maşinile sale vândute în Europa să fie electrificate până în anul fiscal 2026, ca parte a planului de revizuire a strategiei privind vehicule electrice.
Ponderea modelelor alimentate exclusiv cu baterii şi a celor hibride în rândul maşinilor vândute în Europa va ajunge la 98%, faţă de ţinta anterioară, de 75%.
Anunţul vine după ce luna trecută Nissan anunţase că va cumpăra o participaţie de până la 15% în Ampere, divizia de vehicule electrice care va fi înfiinţată de partenerul său de alianţă Renault SA.