Directorul general al Renault, Luca de Meo, vrea să pună în practică planul său de a crea divizii separate pentru vehiculele electrice (EV) şi pentru vehiculele cu motoare cu combustie internă (ICE), în pofida potenţialelor incertitudini costisitoare privind interesele sale în Rusia, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

În încercarea de a ţine pasul cu rivale ca Tesla şi Volkswagen, producătorul auto francez a prezentat prima schimbare de strategie în februarie, cu câteva zile înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, anunţând că planul de redresare este în avans faţă de calendarul programat.

O evaluare internă a progreselor va fi făcută în trei luni, susţin sursele.

Cele mai bine vândute modele electrice ale grupului Renault sunt Dacia Spring şi Renault Zoe.

“În pofida problemelor din Rusia, Luca de Meo vrea să se mişte rapid în vederea creării celor două entităţi”. Câteva grupuri lucrează în mod activ la crearea celor două structuri legale separate, care au numele de cod “Ampere” pentru vehiculele electrice şi “Horse” pentru vehiculele cu motoare cu combustie internă, au anunţat sursele.

Citeste si:  Tesla înregistrează creșteri ale vânzărilor, în China

Reprezentanţii Renault nu au dorit să comenteze.

Această schimbare de strategie la Renault vine într-un moment în care compania se confruntă cu o criză generată de afacerile sale din Rusia. Luna trecută, Renault a semnalat că se va retrage de pe a doua cea mai importantă piaţă a sa, prin oprirea operaţiunilor la uzina din apropiere de Moscova şi evaluarea opţiunilor cu privire la pachetul majoritar pe care îl deţine la AvtoVaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia.

Luna trecută, Luca de Meo a avertizat că retragerea Renault din Rusia creează “o situaţie foarte complexă” pentru companie, afectându-i profiturile şi vânzările într-un moment în care vrea să accelereze planul de relansare. De asemenea, Renault a informat că şi-a redus previziunile referitoare la profitul operaţional şi fluxul de numerar în 2022 şi, de asemenea, analizează o depreciere a activelor cu 2,2 miliarde de euro, ca urmare a posibilelor costuri pentru suspendarea operaţiunilor din Rusia.

Renault este producătorul auto mondial cu cea mai mare expunere pe Rusia şi în consecinţă are mai mult de pierdut decât orice altă companie occidentală de pe urma plecării din această ţară. De la începutul războiului, capitalizarea de piaţă a Renault s-a redus cu aproximativ 30%.

Citeste si:  Porsche asteapta un nou director de vanzari