In luna septembrie topul vanzarilor intocmit de catre APIA a consemnat o reasezare a pietei auto romanesti. Bineinteles, niciun producator intern sau extern nu a putut detrona cifra de vanzari a constructorului de la Colobasi, insa locul doi in top a fost, pentru prima data, ocupat de Skoda. Acest fapt nu este o intamplare cu implicatii doar pe piata autohtona, ci Skoda a anuntat vanzari record in septembrie in intreaga Europa. Mai mult, in Europa de Est cresterea vanzarilor a depasit 12 procente, fata de anul trecut.
Luna septembrie gaseste Dacia cu 38 de procente din toatlul vanzarilor de masini noi din Romania, Skoda detine o cota de 9,9 procente, Daewoo – cu toate ca are o situatie incerta – incheie podiumul cu 8,6 procente. Renault care se obisnuise cu podiumul detine o cota de piata de doar 6 procente, fapt ce il arunca pe locul patru. VW are o cota de piata de 5,5 procente si se situeaza pe locul cinci.
La nivelul celor noua luni scurse din 2006, situatia se prezinta putin diferit fata de luna septembrie. Pentru primul loc din piata, Dacia a strans 38 de procente si este de lider de necontestat. Pe locul doi se situeaza compania craioveana Daewoo, cu 9 procente. Renault derine locul trei cu 8,2 procente, iar Skoda este pe patru cu 8 procente.
In cazul cehilor, piata romaneasca s-a comportat precum cea consolidata a UE, insa in cazul FIAT, si el un campoin al vanzarilor in 2006, lucrurile au stat altfel. Italienii au reusit o cota de paita de 2,7 procente in septembrie, cu o medie de 2,3 procente pe cele noua luni ale lui 2006.
Topul celor mai ieftine masini noi – cu toate taxele incluse – vandute in Romania este deschis de micutul Matiz, urmat de Logan si de modelul FIAT Panda. Chevrolet Spark, Citroen C1, Lada 1.5 litri, KIA Picolo, Skoda Fabia, Ford Ka sau Renault Clieo le urmeaza in acest top cate reflecta faptul ca romanii nu se orienteaza doar dupa pret, atunci cand cumpara o masina, ci si dupa notorietatea brandului, sau dupa promotii.