Renault a prezentat joi un “concept car” ce ar urma să funcţioneze pe baterie pe distanţe scurte şi pe hidrogen pentru cursele pe distanţe mai mari, în contextul în care constructorul auto francez vrea să recupereze decalajul faţă de rivali în cursa spre mobilitatea curată, transmite Reuters.

Proprietarul Dacia a precizat că noul automobil, denumit “Scenic Vision”, nu va fi disponibil la comercializare înainte de 2030-2032, însă o versiune complet electrică va apărea pe piaţă în 2024.

Chiar dacă vehiculul va relua numele celebrului monovolum de familie, din care Renault a vândut cinci milioane de exemplare de-a lungul unui sfert de secol, silueta sa va fi cea a unui SUV, care permite un mod de condus mai sportiv. Cu aproximativ zece centimetri mai înalt decât Meganul electric, noul Scenic este un crossover coupe conform versiunii “concept” dezvăluită joi.

Viitorul vehicul ar urma să aibă o amprentă de carbon cu 75% mai mică decât vehiculele electrice convenţionale pentru că va utiliza în principal materiale reciclate şi o baterie mai mică, a precizat Renault. Vehiculele pe hidrogen sunt un tip de vehicule electrice, chiar dacă se bazează pe o celulă de combustibil care transformă hidrogenul în electricitate la bordul vehiculului. Graţie unei celule de combustibil de 16kW, autonomia “Scenic Vision” va fi extinsă până la 800 de kilometri, fără încărcare, iar bateria va fi de două ori mai uşoară decât cea a unui automobil electric convenţional.

Renault a precizat că aproximativ 70% din materialele utilizate la “Scenic Vision” vor fi materiale reciclate, inclusiv podeaua maşinii care va fi produsă din vechi tuburi de plastic şi containere pentru lapte. Designul exterior al automobilului va fi identic cu cel al unui model complet electric care este programat să ajungă pe piaţă în 2024.

Dezvăluirea acestui concept vine într-un moment în care Renault are în vedere separarea operaţiunilor din domeniul vehiculelor electrice şi înfiinţarea unei a doua entităţi care se va concentra pe motoarele cu combustie internă şi care va avea sediul în afara Franţei.

Conform planurilor anunţate de Renault, entitatea dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH va include şi operaţiuni din România. Perimetrul avut în vedere cuprinde activităţile de fabricare a motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride, exceptând producţia de şasiuri, din cadrul : Uzinelor Mecanice: Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina); Inginerie şi R&D : RTS (Spania), RTR (România şi Turcia), RTA (Brazilia) şi Funcţiile suport legate de aceste activităţi.