emultumirile romanilor, de la termopane la comisioane
Cele mai dese nemultumiri ale romanilor in privinta serviciilor sint legate de casele de schimb valutar, de firmele de constructii, dar si de intreruperea neanuntata a apei sau a telefonului.
Zilnic, ANPC primeSte peste 30 de reclamatii, cele mai multe cu privire la serviciile oferite de casele de schimb valutar. „Placheta cu comisionul perceput este asezata la inaltimea maxima pe care cladirea casei de schimb valutar o permite si, astfel nu este vizibila. Pe de alta parte, placheta cu comisionul fie este mascata de un copac fie de cine stie ce alt obstacol vizual, astfel incit majoritatea clientilor sa nu-l poata observa”, afirma Chita Prelipcean, sef al serviciului de consiliere tehnica si prestari servicii din cadrul ANPC. Un alt tertip folosit de agentii economici este afisarea unor cursuri de schimb avantajoase, atragind potentialii clienti pentru ca mai apoi acestia sa aiba surprize neplacute prin perceperea unui comision. Cifrele pentru comision sint trecute la o dimensiune mica tocmai pentru a nu fi observate de clienti. ANPC a dat deja amenzi celor care nu au afisat comisionul, cuprinse intre doua si opt milioane de lei.
Majorarea abonamentelor, motiv de reclamatie
Romanii sint nemultumiti si de serviciile oferite de firmele de constructii. Ei reclama calitatea materialelor de constructie, in special timplaria PVC cu geam termopan, dar si modul defectuos in care aceasta a fost montata: inchiderea neetansa a ferestrelor, demolarea necorespunzatoare a zidariei si utilizarea de garnituri defecte. „In atributiile ANPC nu intra verificarea calitatii materialelor de constructie, ci doar respectarea termenelor prevazute in contractele incheiate intre consumator si agentul economic”, spune Robert Hart, seful biroului de presa ANPC. Asta inseamna ca daca prin contract se stabileste ca lucrarile de montare a timplariei sa inceapa la o anumita data, iar lucratorii nu se prezinta la usa beneficiarului la acea data, acesta din urma poate primi despagubiri. Totodata, constructorii sint obligati sa remonteze timplaria daca aceasta a fost pusa necorespunzator.
Urmatoarele nemultumiri pe lista reclamatiilor facute de romani catre ANPC sint majorarea lunara a abonamentului la cablul tv, calitatea componentelor de calculatoare, dar si intreruperile neanuntate in furnizarea serviciilor de telefonie si apa.