Gama Logan va fi produsa timp de cel putin 8 -10 ani, iar prima restilizare a modelului va avea loc in perioada 2008-2009, a declarat recent, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. “Ar fi o fantezie sa credem ca Logan va avea o viata la fel de lunga ca si Dacia 1300. Logan are in spate o familie – la anul va fi lansata varianta break, iar in 2007, furgoneta. In fiecare an vor fi noutati, astfel ca prima restilizare nu va fi necesara mai devreme de 2008 – 2009”, a afirmat Stroe.
Noul model al constructorului francez Renault, Logan (foto), ar putea deveni prima masina fara dotari ultramoderne vanduta cel mai bine la nivel global, comenteaza saptamanalul de afaceri europene “New Europe”. Masina devine repede un simbol al unei Romanii moderne, o data cu planul Renault de a-si extinde piata din Europa Centrala si de Est, catre Africa de Nord, Asia, America de Sud si Orientul Mijlociu, cuprinzand si Iranul. Renault planuieste sa dea lovitura pe aceste piete, prin infiintarea de noi fabrici care sa asambleze modelul, cu piese fabricate in Romania.
Renault spera ca vanzarile Logan sa atinga cifra de 1 milion pana in 2010. Pana la sfarsitul anului 2005, vanzarile pentru acest model au ajuns la 143.802 unitati, cu aproape 8.000 de masini mai mult decat fusese estimat la inceputul anului trecut.
“Nu ne asteptam ca piata romaneasca de masini sa fie asa de puternica”, spune directorul comercial de la Dacia-Renault, Jean Paul Sicre. Vanzarile Logan au crescut cu 97,1% in primele 9 luni ale anului trecut, modelul urcand pe locul al II-lea in topul celor mai vandute masini din Europa Centrala si de Est, dupa Skoda. Romania se numara printre tarile cu cele mai putine masini pe cap de locuitor din Europa. Spre deosebire de piata italiana de autovehicule, unde se inregistreaza o masina la mai putin de doua persoane, la noi sunt 140 de masini la 1.000 de locuitori. Loganul nu a avut succes doar pe pietele in curs de dezvoltare. In ciuda unui start greoi in Germania, modelul se pare ca a avut succes in Occident, pe seama consumatorilor pretentiosi care se uita atent la pret. In iunie anul trecut, Logan a aparut pe piata din Franta si curand a intrat si in Spania. Urmatoarele tari pe lista companiei unde va fi comercializat noul model sunt Austria, Italia, Belgia, Elvetia si Olanda. Sicre vede in interesul aratat Loganului de catre cumparatoriii occidentali drept un semn al unei noi tendinte, in special in randurile celor mai in varsta, anume de respingere a noii generatii de masini pline de gadget-uri IT si de electronica de inalta tehnologie. Dezvoltarea proiectului Logan in Romania a necesitat investitii totale de 1,6 miliarde euro, din care 730 milioane euro realizate de Renault la uzinele Dacia, diferenta revenind celor aproximativ 250 de firme furnizoare de subansamble si echipamente.
Renault amana restructurarile pentru 2007
In ultima luna a anului trecut, pe teritoriul Frantei inmatricularile de masini noi au scazut cu 1,4%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, transmite “The Forbes”. Constructorul Renault este intr-o cadere puternica, volumul vanzarilor de modele Renault, cu exceptia Logan-ului, scazand cu 14,7% in luna decembrie, in raport cu acelasi interval al anului trecut. Pe ansamblul intregului an 2005, Renault a inregistrat in Franta o scadere a vanzarilor de 2,7% fata de anul 2004, desi numarul total al vehiculelor vandute in aceasta tara a fost in crestere in raport cu anul anterior. In plus, prognozele pentru anul 2006 sunt mai degraba pesimiste.
Autor: Gabriel Preda