“Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) propun o serie de taxe privind importurile de masini second-hand pentru prevenirea deteriorarii parcului auto. “Pentru fiecare masina importata ar trebui sa se perceapa o taxa vamala in functie de vechimea autoturismului”, a declarat vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.”

Prevederile ar putea fi introduse in Codul Fiscal pe 2006 si ar putea fi similare cu cele introduse de Ungaria inainte de aderare – taxe vamale platite la inmatricularea autovehiculelor, apreciaza Stroe. El spune ca o astfel de prevedere legislativa ar avea efectul de a “echilibra” importurile de masini second-hand. In Polonia, tara care nu a apelat la masuri de limitare a importurilor, au fost introduse dupa aderare 1,3 milioane de masini second-hand.

Oficialii APIA au avut deja intalniri pe aceasta tema cu reprezentantii Registrului Auto Roman (RAR) si urmeaza sa discute cu cei ai Ministerului Finantelor, respectiv Consiliului Concurentei, pana la mijlocul lunii februarie a.c.

Trierea, in functie de starea tehnica

Citeste si:  Sergiu Nicolaescu a ales un GTI

“Vom identifica impreuna cu reprezentantii RAR o serie de parametri pe baza carora vom face trierea acestor masini in functie de starea tehnica si gradul de poluare”, a declarat Brent Valmar, presedintele APIA, citat de Mediafax.

Producatorii si importatorii de automobile au o serie de argumente pentru limitarea importurilor de masini second-hand: acestea au componente cu o durata de viata limitata (de exemplu unele tobe au durata de viata de pana la 80.000 km); o masina sofisticata la mana a doua, posibil neintretinuta, poate fi mai poluanta decat o “batrana” Dacie, iar pretul pieselor de schimb originale face neatractiva schimbarea acestora, motiv pentru care se recurge la piese de provenienta si calitate indoielnica.

Dacia Renault «vaneaza» Daewoo

Pe de alta parte, Constantin Stroe a afirmat ca uzina Daewoo Craiova va avea un nou proprietar pana la sfarsitul primului trimestru al anului, intrucat societatea are “un potential deosebit”. Acesta a mentionat ca doi competitori si-au anuntat intentia de a se implica in procesul de preluare a societatii craiovene, respectiv Ford si Renault – Nissan.

Citeste si:  ARO vinde in America pielea ursului din padure

Piata leasingului s-a dublat in 2005

Autoturismele noi din import achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, anul trecut, circa 55.100 de unitati, numar dublu fata de 2004, potrivit datelor APIA. Avansul inregistrat pe acest segment intervine pe fondul cresterii, cu 75,5%, pana la nivelul- record de 102.043 de unitati, a vanzarilor de autoturisme straine noi pe piata autohtona. Totusi, ponderea leasingului in total vanzari de masini importate a scazut in comparatie cu anul 2004, de la 61% la 54%. Astfel, in 2005 preferintele romanilor s-au indreptat mai mult catre creditul bancar sau plata cu banii pe loc. Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 34% (7.464 unitati), urmat de Skoda – 58% (8.548 unitati), Volkswagen – 55% (6.470 unitati), Peugeot – 20% (1.695 unitati) si Opel – 44% (2.348 unitati).

“Vom identifica impreuna cu reprezentantii RAR o serie de parametri pe baza carora vom face trierea acestor masini in functie de starea tehnica si gradul de poluare”.

Citeste si:  Toyota duduie

Productia autohtona, 6 miliarde de euro

Productia romaneasca de autovehicule si subansambluri va ajunge la circa 6 miliarde de euro in 2008, nivel de trei ori mai mare decat cel consemnat anul trecut, estimeaza APIA.

Asociatia previzioneaza pentru acest an o crestere de 5-10% a vanzarilor de autovehicule, fata de nivelul de peste 256.000 de masini consemnat in 2005.

Autori: Consuela Stegarescu, Stefan Etves