Anul 2007 a adus in publicitatea online din Romania o serie importanta de noutati, printre care implementarea contorizarii BRAT pe site-uri web, implicarea activa a Google in publicitatea contextuala platita per click, un numar tot mai mare de proiecte speciale desfasurate pe internet (inclusiv microsite-uri dedicate unor promotii de cele mai multe ori din FMCG) si tot mai multe site-uri care, cel putin pe perioade de varf, au avut spatiile de publicitate vandute integral.

Toamna a adus o premiera notabila in publicitatea online, prin campania Raiffeisen Bank – dimensiunea online a campaniei de branding ce a marcat 10 ani de Raiffeisen Bank in Romania. Aceasta a introdus un puternic tactical block, ce a ingalbenit practic internetul: cele mai importante website-uri din Romania au fost zile intregi “captive” ale campaniei Raiffeisen Bank pe toate bannerele mari existente in pagini.

“Campania Raiffeisen s-a derulat in intervalul septembrie – octombrie 2007 (mai precis, sfarsitul lui septembrie – sfarsitul lui octombrie), timp in care am fost prezenti in peste 100 de site-uri. De ce tactical block? Pentru ca suntem extrem de constienti de importanta impactului pe care o campanie de o asemenea importanta trebuie sa o aiba si de faptul ca este momentul sa incepem sa introducem lucruri noi, sa surprindem, sa facem new media in adevaratul sens al cuvantului”, a spus Laurentiu Pop, New Media Manager Initiative, in exclusivitate pentru ziarul financiar electronic www.SMARTfinancial.ro.

Citeste si:  Cand continuturile generate de utilizatori se impun

Campania a fost un real succes, spun oficialii Initiative. “Per ansamblu, am avut aproape o saptamana de tactical block iar in rest bannerele au fost “servite” in consonanta: in block (cel putin doua formate simultan), insa cu limitare de frecventa. Si pentru ca la noi masuratorile sunt atat de importante, am avut peste 8 milioane de afisari “servite” in prima zi de tactical block si circa 53.000 de click-uri stranse in 4 saptamani”, a explicat Laurentiu Pop.

Reprezentantul Initiative nu a dezvaluit si bugetul campaniei si nici alte estimari privind bugetele viitoare, dar a dezvaluit ca se asteapta ca sumele directionate spre internet de catre clientii Initiative sa creasca in anul 2008. Conform unor surse din interiorul regiilor de publicitate, campania Raiffeisen Bank a beneficiat de discounturi impresionante, principalul motiv fiind volumul foarte mare de afisari contractate de Initiative pentru aceasta campanie, intr-un timp relativ scurt (4 zile de publicitate intensiva si 3-4 saptamani de publicitate in total).

Citeste si:  Turiștii, așteptați pe Litoral de 1 mai

“Raiffeisen este un client cu viziune care intelege importanta noilor medii de comunicare. De cealalta parte, noi stim sa maximizam rezultatele investitiei prin cunoasterea celor mai bune modalitati de explotare a acestor medii. Continuam sa ne onoram promisiunile si sa contribuim la maturizarea pietei romanesti de media unde estimam ca piata de online va ajunge in jurul pragului de 15 milioane de euro in 2008”, a mai spus Laurentiu Pop.

Acesta a vorbit si despre atitudinea Initiative in ceea ce priveste publicitate intrusiva, care “apare metamorfozata sub diverse forme: roll-overe, overlayere, interstitiale, video ad-uri, etc. Ea are rolul de a scoate publicul vizat din starea de plictiseala sau de a-i atrage atentia. Eu personal ma tem de excesele care ne ameninta de fiecare data cand descoperim lucruri noi si incitante. Tocmai de aceea tin sa mentionez ca publicitatea intrusiva trebuie facuta cu masura; excesul in atragerea atentiei asupra campaniei poate duce la efecte negative care se vor rasfrange asupra clientului si campaniei derulate. Preintampinarea acestor efecte se poate face prin utilizarea unui planning bun care sa tina seama atat de numarul necesar de afisari cat si de utilizarea limitarilor de frecventa”.

Citeste si:  Optimizare motoare cautare in 4 pasi

“La capitolul misiuni asumate, Initiative participa activ la profesionalizarea domeniului prin implicarea in toate organizatiile de profil, participam la sesiuni de training specializat in strainatate, ne asumam raspunderi, avem curaj si clienti care au incredere in noi si in know-how-ul nostru”, a subliniat Laurentiu Pop.

Initiative a dezvaluit ca beneficiaza si de atitudinea foarte deschisa a clientilor sai in privinta publicitatii online. “Este foarte important sa mentionam clientii la acest capitol, daca ei nu ar intelege ceea ce tu ca specialist media vrei sa faci, daca nu investeste in ideile tale, atunci nu ai cum sa fii vazut, nu ai cum sa fii auzit, nu ai cum sa pui in practica ce ai conceput tu ca specialist. Clienti importanti ai Initiative sunt si Orange Romania, Sarantis Romania, Mol Romania, GlaxoSmithKline, Berlin – Chemie s.a..