Nu trece o saptamana, uneori nici chiar o zi fara ca un fapt de publicitate sa ne invadeze sfera privata. De fapt nu se mai invadeaza nimic pentru ca e deja de-a casei…
Toate mass-mediile si-l insusesc, il comenteaza si il critica la fel ca pe o opera cinematografica sau literara; Publicitarii incearca sa raspunda celor mai profunde dorinte de uitare, de metamorfoza, de contemplatie ale consumatorlui astfel ca mesajele publicitare au devenit din ce in ce mai precis orientate inspre publicul tinta. Iar noi ne hranim zilnic cu deliciile acestui drog compus din imagini, cuvinte si sunete pentru ca acestea ne reprezinta….
Pe scurt, atunci cand vorbim de vreun show publicitar e ca si cum am vorbi de noi insine. Doamnele stiu mai bine ca un lipgoss in tonuri naturale de roz e mult mai potrivit pentru zi decat ar fi un grena sau un bordo si nu riscam sa devenim inoportune in plina zi, pentru nimic in lume. Un foarte cunoscut ganditor contemporan, Baudrillard pe nume si de fel din tara parfumurilor, explica la un moment dat ca o tinuta vestimentara e un fel de afis publicitar pentru femei, afis care le scoate din anonimat si de cele mai multe ori devine arma imbatabila pentru simturile umane. Mai apoi arta vestimentara a imbracat si produsele, brandurile si manifestarile in forme si culori, iar la ora actuala putem vorbi cu siguranta de un trend publicitar.
Asa intre paranteze fiind spus, la traguri si expozitii s-a remarcat de la inceputul anului un exces de forme rubensiene, curbe si rotunjimi pe care expozantii au incercat sa le exploateze in standurile lor pentru fluiditatea formei si blandetea imaginii pe care o dezvolta.
Largim paranteza…
Ne aflam in plin sezon expozitional si se perinda prin fata noastra targ dupa targ fiecare cu specificul lui si cu lista proprie de expozanti. Fiecare incearca sa obtina prin participarea la targ, sper din tot sufletul, ceea ce enuntam intr-un articol anterior. Anul acesta m-a incantat sa vad mai multe standuri expozitionale personalizate, mai multa atentie pentru imagine, mai multe obiecte promotionale, mai multa comunicare cei ce vin la targ. Parca dintr-o data nu mai vad in fata ochilor atatea standuri palide si albe, cu o latura deschisa, avand inaltimea maxima de 2, 5 m…si asta da lucru pozitiv pentru mentalitatea de expozant! Atunci cand te hotarasti sa iesi in anonimat si sa infrunti publicul cu o imagine proprie a standului ce-ti reprezinta firma inseamna ca ai invatat ceva instrumente e marketing printre care ca nu e suficient sa te instalezi la o taraba ca sa fii remarcat. Drept urmare… la Romtherm, Expo Construct Antreprenor si Security a plouat cu forme rotunjite, cu jocuri de lumini pe stiplex colorat…nu suficient de mult, dar macar nu a fost seceta! E si asta ceva!
Rotunjimile adoptate in constructia unui stand sunt o alegere cat se poate de oportuna pentru cineva care incearca sa atraga cat mai mult public in stand. Pentru inceput e suficient sa-ti vopsesti peretii intr-o culoare impunatoare (gen rosu, pentru ca e de departe culoarea care atrage si provoaca la raspuns) si sa-ti rotunjesti colturile standului. Dintr-o data taraba in care iti expui produsele capata o cursivitate aparte, o blandete a formei, iar lumea se apropie de standul tau pentru ca e prietenos. Motivatia e destul de simpla: Tot ceea ce nu e muchie dreapta aduce la nivel psihologic cu trupul uman. Tot ce e curb, ondulat volumetric creaza senzatia unei familiaritati pe care ne-o da propriul corp. Dintr-o data imaginea ta ca expozant patrunde pe retina vizitatorului tocmai datorita geometriei formelor. Detestam standurile care arborau deasupra lor, cu scop decorativ, acele triunghiuri facute din structura pentru ca imi creau imprezia unei ascutimi nedorite cu care nu aveam nimic in comun!
Colturosul nu e familiar ochiului uman, ba mai mult supara devenind strident si deranjant!e suficient sa experimentati acest lucru cu orice doua obiecte dintre care unul rotunjit iar celalalt ascutit! Ce n-as da sa pot taia painea cu lingura!
Omul se apropie si vrea sa descopere ceva ce recunoastre in propriile forme, acele lucruri care desi ii sunt straine ii creaza senzatia unui confort vizual.
Sa nu credeti ca omul a inventat roata dintr-un singur motiv!
Autor: Oana Barbu – Account Manager Expo Design System