Publicitatea pe internet, atunci cand este realizata cu solutii profesioniste, prin agentii specializate, permite o flexibilitate maxima, aducand un plus de valoare, o eficienta mai mare. Indiferent daca este vorba de publicitate cu plata per click (publicitate text) sau publicitate cu plata in functie de numarul de afisari (plata / 1000 de afisari cu pret in functie de formatul bannerului si de alte elemente), agentiile de publicitate permit, uneori contra unui cost suplimentar, diverse elemente care pot spori eficienta mesajului publicitar.

Astfel, o companie se poate promova la nivel local, alegand ca numai utilizatorii dintr-un anumit oras / din anumite regiuni sa vizualizeze reclama; practic, mesajul este directionat perfect, in functie de targetul ales. Solutia poate fi aleasa in primul rand de companiile locale sau cu activitate regionala, care nu au cum sa ofere servicii decat intr-o zona restransa, dar doresc totusi sa ajunga la publicul unor site-uri importante din Romania. In acest fel, o companie din Bucuresti se poate promova numai in Bucuresti, spre exemplu; de asemenea, daca o companie organizeaza un eveniment in Constanta, va putea limita campania pe Constanta.

Citeste si:  Analiza dinamicii brandurilor in Romania - cum apar si dispar brandurile

Solutia este extrem de utila – dar nu indeajuns de utilizata in prezent – de marile companii cu retea nationala, dar care doresc sa promoveze o noutate locala. Spre exemplu, o banca poate anunta deschiderea unei noi filiale intr-un anumit oras. In functie de retelele locale, in Bucuresti si in alte orase mari targetarea poate merge chiar zonal, o solutie existenta de mult timp in UE sau SUA si utilizata de companiile de toate dimensiunile.

Targetarea poate merge si mai departe – in functie de orele zilei, de zilele saptamanii.
Pot exista pana si targetari in functie de sistemul de operare folosit de vizitator – daca utilizatorul este, spre exemplu, client Apple / Mac, iar compania care se promoveaza oferta software pentru Mac, atunci promovarea online cu targetare poate fi solutia ideala.

De asemenea, in functie de obiectivele companiei, se poate alege si limitare per utilizator in afisarea bannerelor (limitare / zi sau/si limitare / campanie). ARBOmedia ofera pe site-urile pe care le reprezinta, fara costuri, limitare pe Romania. Si celelalte agentii de publicitate permit insa, la cerere, targetari de orice tip – Boom, MediaCafe, AdEvolution, AdTarget, iMedia, Neogen, MPI, Splendid Media.

Citeste si:  Optimizare motoare cautare in 4 pasi

Limitari pot fi alese si in cazul publicitatii (contextuale) cu plata per click – Neogen, Google, ARBOcontext de la ARBOmedia. Publicitatea online se poate dovedi astfel extrem de eficienta, daca sunt folosite toate instrumentele – multe dintre ele disponibile numai in online. Atunci cand companiile locale nu cunosc bine solutiile de publicitate pe internet, dar au totusi un buget de minim cateva mii de lei, pot apela (gratuit sau contra cost) la companii de media planning si buying, care aleg pentru client cele mai bune oferte, in functie de obiectivele acestuia.

Autor: Razvan Iancu