Rezumat:
Observam de ceva vreme ca marketingul se inscrie in tendintele vremii. GDPR face acum parte din peisaj, Facebook este vazut drept “has been” de noua generatie in favoarea TikTok si chiar a faimosului metavers…ce inseamna asta pentru specialistii in marketing? Iata care sunt cele mai importante tendinte ale marketingului digital pentru 2022.
Noii actori importanti care conteaza, TikTok si Twitch
Facebook si Instagram incep sa piarda teren in fata altor retele sociale. Specialistii in statistici estimeaza ca pana la sfarsitul anului TikTok va numara numai putin de 1,5 miliarde de utilizatori, ajungand pe locul trei pe podium. O alta tendinta, o alta platforma: in timp ce industria gaming este in plina dezvoltare, Twitch incepe sa iasa din ce in ce mai tare in evidenta cu un miliard de vizitatori pe an. Aceasta platforma trece la un nou nivel, cel live.
Un marketing mai uman si mai accesibil
Dupa B2B, B2C si B2B2C a venit timpul pentru H2H: Human-to-Human. Sa ai un produs bun nu este suficient pentru a avea clienti, este in egala masura important sa faci cunoscute valorile companiei tale. Acest lucru se traduce printr-o comunicare mai lejera si folosind un limbaj mai familiar. Intre comunitate si companie se va sterge orice distanta pentru a parea mai accesibil.
Un marketing constient
In prelungirea H2H, marketingul se vrea a fi mai constient. Valorile companiei se reflecta in tonalitatea comunicarii dar si in respectarea mediului inconjurator, transparenta si inclusivitate. Concret, acest lucru inseamna sa tii cont de experienta utilizatorului (fara pop-upuri, un design responsive), sa iti fixezi obiective de dezvoltare durabila si sa nu insisti asupra supraconsumului. Acest lucru mai inseamna implementarea unor proiecte green, sa lupti impotriva saraciei in mod activ sau in serviciul unei anumite cauze in stransa legatura cu activitatile companiei.
Tu care din aceste tendinte vei adopta anul acesta?
Sursa: https://www.e-marketing.fr/Thematique/media-1093/veille-tribune-2214/Breves/-Tribune-Les-cinq-tendances-du-marketing-digital-en-2022-371819.htm