Lucrurile simple sunt adeseori cel mai greu de gasit, pentru ca ele se afla foarte aproape. Ai un site si vrei sa ii cresti vanzarile. Care sunt primele lucruri la care te gandesti? Cele simple ? Sau la programe complicate? Mai jos este o lista de “lucruri simple”.

Schimbari simple care cresc rata de raspuns
O simpla schimbare in titlu sau descrierea principala poate produce o crestere de 2000% . Este cea mai cruciala parte a paginii de vanzare si daca este facuta corect poate duce mult mai repede la vanzare. Titlul si descrierea trebuie sa se concentreze foarte mult asupra BENEFICIILOR produsului, pentru a crea CURIOZITATEA cititorului si pentru a-l transforma in client.
Unul din cuvintele care au un impact major asupra vanzarilor este “TU” (dumneavoastra, dvs, tie, al tau, si alte variante). Adresarea cea mai buna este cea directa personala, ceea ce face comunicarea sa devina mai eficienta.

Culoarea Background-ului
Iata o schimbare simpla care poate sa iti creasca vanzarile cu 30%. Pare imposibil, nu? Cea mai eficace culoare socotita de specialisti este albastru inchis (dark blue), dar si griul, negrul si albul merg foarte bine. Insa trebuie atentie la segmentul caruia i te adresezi, pentru ca segmente diferite reactioneaza diferit.

Marketing Audio
Adaugand o componenta audio paginii de vanzare face vanzarile sa creasca cu 437%. Fisierele audio fac comunicarea mult mai personala si iti sporeste credibilitatea. Oamenii de obicei vor sa asocieze o fata cu vocea. Puneti si o poza deasupra linkului audio si observati impactul asupra vanzarilor.

Pop-up la iesire
Sunt un instrument foarte puternic in colectarea de informatie. Este un mod foarte bun de a mai prinde inca o data vizitatorul dupa ce pleaca de pe site. Nu doriti ca acestia pur si simplu sa plece. Deci, inainte de a o face, livrati-le un pop-up. Aici puteti sa le prezentati si alte produse, sa ii puneti sa se inscrie la newsletter, sa aflati de ce nu au comparat nimic. Este crucial sa stii ce cauta vizitatorii. Cand vei stii asta in mod sigur vanzarile vor creste.

Citeste si:  Publicitate online - cum sa folosesti internetul pentru promovare locala

Culoarea font-ului
Culorile joaca un rol deosebit in marketingul online. Poti sa iti cresti rata de conversie folosind font de culoarea rosie in titluri si descrieri. Sublinierea cu fond galben iarasi este de mare efect. Folositi sublinierea, bold, italic pentru ceea ce credeti ca e mai important. Toti cititorii pe Internet folosesc scanning-ul cand citesc paginile. Articolele sau prezentarile nu vor fi citite cuvant cu cuvant ci cu totul. Ei vor retine lucrurile semnalizate diferit.

Textul de pe butonul de comanda
Daca butonul de comanda este unul singur si acela se afla la sfarsitul paginii, s-ar putea sa aveti probeleme. Puneti o linie rosie in jurul butonului de comanda ( retineti ca trebuie sa testati pe segmente). Poate fi una din actiunile simple care va dubleaza vanzarile.
La fel, grija mare cu textul de pe buton. Daca este un banal cos (poza) sau scrie “comanda” impactul va fi mult mai mic decat “Comanda acum” sau “Click aici sa iti iei acum”. Multi ignora invitatia la actiune. Marketerii online au demonstrat ca vanzarile cresc cu 80% cand spuneti vizitatorilor ce sa faca “Comanda acum aceasta carte!”

Newsletter / Autoresponder
Din pacate nu toti cei care ajung la voi pe site sunt gata sa cumpere. Undeva in jur de 95% din vizitatori nu sunt veniti sa cumpere. Ca sa ai succes insa trebuie sa stai in legatura permanent cu potentialii clienti. Pentru aceasta trebuie sa faceti tot posibilul sa le luati adresa de email pentru a ii informa. Partea stanga , susul paginii este cea mai recomandata zona pentru captarea adresei pentru newsletter.

Citeste si:  Manifestarea la nivel Vizual a Brandului in Targuri si Expozitii

Produsul
Cand un produs este prezentat pe o pagina incercati sa tineti atentia pentru el cu toate informatiile posibile. Daca pe aceeasi pagina prezentati produse si alte informatii atentia zboara imediat si mai mult reusiti sa creati confuzie utilizatorului. Focalizarea pe client si pe produs trebuie sa fie maxima.

Interactiunea web
Prin publicarea marturiilor pe site vizavi de produs puteti creste cu 250% vanzarile. Credibilitatea este cruciala in Internet si prin declaratiile clientilor multumiti puteti obtine comunicarea personala. Cand vor vedea ca unii au riscat sa faca afaceri cu voi si au fost multumiti, obtii o incredere care nu se poate cumpara cu bani.
Ca sa fie efectiv un testimonial trebuie sa aiba urmatoarele elemente: Numele si Prenumele clientului, Firma (daca e persoana juridica) si adresa web daca exista. Nu incercati sa editati testimonialele altora pentru ca nu e etic. Poate doar pentru modificarea unor greseli de ortografie.
Cum facem sa obtinem declaratii? In primul rand prin vointa proprie a clientilor existenti. Datorita faptului ca multi nu se gandesc, desi sunt multumiti de afacere, trebuie facuta o apropiere fata de ei, sa le spuneti cat e de importanta declaratia lor, parerea lor. Alta modalitate este de a face un concurs > scrie-ti parerea si saptamanal poti sa castigi produse de la noi. S-a dovedit o modalitate foarte eficace.
Oricum parerile clientilor e necesar sa fie incluse in planul de marketing. Ele trebuie sa se afle la vedere, undeva in apropierea titlului sau descrierii (cel putin asa au aratat studiile in ce priveste eficacitatea acestui instrument)

Garantia
Garantia produselor e o chestiune tare delicata. O garantie puternica, pe termen lung, arata ca esti foarte increzator in produsele care le vinzi. Studiile au aratat ca exista un raport invers proportional intre garantie si retur. Cu cat garantia este mai lunga, cu atat mai putine vor fi retururile. Asa ca … inca o schimbare simpla. Acordati clientilor garantie de 1 an. Nu uitati ca cel care cumpara prima oara e mai important decat valoarea comezii lui. Clientii curenti sunt cea mai mare valoare pentru ca ei vor repeta comezile, vor vorbi cu prietenii, va vor recomada. Intotdeauna stabiliti ca principiu de marketing online ca il vizati pe consumator pentru toata perioada vietii.

Citeste si:  Ca sa te faci mare (publicitar): de la facultate, direct la Gradinita

Poze
Nu conteaza ce vindeti online, puteti sa cresteti vanzarile prin folosirea pozelor produselor. Oamenii sunt fiinte vizuale. Astfel o mica schimbare naturii pozelor poate sa va creasca vanzarea. Daca folositi poze tridimensionale automat veti creste numarul de pagini vizitate cu pana la 300% si actiunile (clickthrough, download, raaspuns, subscriere, telefon, email, vanzari) cu 200%. Creste de asemenea si timpul pe care utilizatorul il petrece la tine pe site cu 50%. Si , cu cat se sta mai mult cu atat e mai mare probabilitatea sa vindeti ceva.

Bonusurile
Oamenii care cumpara de pe Internet cauta un avantaj. Fiecare ban cheltuit trebuie sa aiba o anumita valoare pentru cumparator. Cu un sistem de bonusuri vanzarile pot creste mult mai mult. Un produs in curs de comandare care primeste un bonus putem sa il consideram unul de pe o comada incheiata. Folosind sintagme ca “oferta limitata pana la data de” creeaza sentimentul de urgenta comanda. Expresiile acestea, folosite in mod normal si nu agresiv pot creste spectaculos vanzarile.

Autor: Claudiu Gamulescu