Fie ca vinzi servicii, fie care vinzi marfa fizica, un magazin online poate fi solutia ideala, care este lansat urmand anumite etape firesti si daca intregul business este conceput in mod realist. In primul rand, avantajele deschiderii unui magazin online sunt legate de costuri – 1000 pana la 3000 de euro pentru un magazin online foarte complex (pretul poate ajunge si la 10.000 de euro, depinde si de brandul companiei de webdesign…); putin, foarte putin in comparatie cu un magazin fizic, care necesita pe langa amenajare si costuri mari pentru o eventuala cumparare a spatiului sau pentru chirie.

In ceea ce priveste plata utilitatilor, pe internet nu exista cheltuieli lunare pentru un magazin online in afara celor legate de hosting. Se poate rezolva si cu cativa euro, insa o solutie cu o stabilitate buna, care sa promita un grad ridicat de incredere a potentialilor clienti, ajunge la cam 10 – 20 euro lunar. Din nou, foarte putin in comparatie cu alte cheltuieli ale unui magazin fizic.

Evident, se ajunge si la resurse umane. Magazinul online va fi deschis non-stop, fara intrerupere, clientii pot efectua oricand comenzi. Chiar daca se afla si pe un alt fus orar, caci un magazin online are si avantajul de a fi accesibil pentru toata populatia globului (teoretic cel putin, caci unele produse nu vor putea fi expediate decat la adrese din Romania).

Nu este nevoie de vanzatori care trebuie instruiti, nu este nevoie nici de paznici, nici de sistem de alarma. Un magazin online nu este totusi o afacere part-time, deci trebuie o implicare puternica, cel putin o persoana initial care sa preia comenzile si sa aiba grija de expeditii si de plati. Cu timpul, in functie si de proportiile afacerii, va fi nevoie de mai multe persoane care sa faca acest lucru.

Ce costa mult pentru un magazin online este promovarea; nu mai mult decat pentru un magazin clasic, insa prin alte modalitati. Magazinele online care se promoveaza offline ajung sa iroseasca banii, pentru ca putini potentiali clienti retin chiar adresele pe care le vad prin oras; publicitatea online este secretul, dar si ea trebuie gandita bine, astfel incat sa nu fie risipite sumele, vanzarile sa nu ramana modeste.

Este necesara o adevarata campanie de PR, o persoana care sa uzeze de imensele resurse gratuite pe care le ofera internetul – Google si alte motoare de cautare, portaluri ce ofera inscrierea gratuita, link-exchange si alte asemenea sisteme. Apoi, atunci cand vine vorba despre promovare platita, trebuie cautate solutii profesioniste, in functie de bugetul existent.

Se pot cauta si deal-uri speciale, branduiri de rubrici pe site-uri specializate sau site-uri de stiri, in functie si de specificul magazinului online; se pot cauta si sisteme de pay per click sau de pay per action (gen afiliere), astfel incat controlul investitii-profit sa fie unul foarte bun.

Sursa: SMART financial – www.SMARTfinancial.ro ©