Pentru orice “business man”, intalnirile de afaceri si sedintele fac parte din rutina de zi cu zi. De aceea trebuie sa stii cum sa le conduci pentru a-ti atinge obiectivele propuse. Pentru ca totul sa iasa “ca la carte”, ai in vedere cateva sfaturi despre cum sa coordonezi o astfel de intalnire:

1. Aseaza-te in pozitie dominatoare. In capul mesei sau cu fata spre usa sunt locurile cele mai recomandate.

2. Vino mai devreme. Obisnuieste-te cu camera, aranjeaz-o dupa cum vrei si fa-te comod.

3. Organizeaza-te. Scrie-ti o agenda scrisa a intalnirii, incepe la timp, anunta cand se va termina, si tine lucrurile pe fagasul dorit.

4. Hotaraste-te cum o sa incepi. Dupa cum prezinti agenda vei atrage sau scadea interesul oamenilor. Hotaraste tonul pe care il vrei.

5. Condu discutia. Permite-le oamenilor sa-si dea cu parerea, dar cand se ajunge la o intelegere mergi mai departe. Tine oamenii pe linia corecta.

6. Stabileste caile ulterioare de comunicare. Invita oamenii sa trimita comentarii daca apar idei noi dupa intalnire.

Citeste si:  Am dreptul sa vand franciza?

7. Nu te lasa distras de crearea atmosferei. Nu pierde prea mult timp servind mancare sau facandu-i pe oameni sa se simta comfortabil. Daca servesti mancare sau bautura, deleaga responsabilitatea altcuiva sa se asigure ca mancarea vine si e din plin.

8. Nu vorbi tare. Astfel oamenii vor trebui sa-ti dea atentie, sa te auda. O voce poate fi puternica si pe un ton jos.

9. Nu permite intreruperile. Taie discutiile in paralel sau roaga-i sa-si tina ideile in minte pana cand se ajunge la subiectul in cauza.

10. Mentine contactul vizual. Participantii vor fi atenti la tine.

11. Strange sprijin. Organizeaza sedinte scurte si evita-le pe cele nenecesare. Din respect pentru timpul lor, oricand este posibil, organizeaza agenda astfel incat daca sunt persoane care nu pot sta la toata intalnirea sa poate vorbi la inceput.

Autor: Nicoleta Margineanu