Trebuie sa spunem de la bun inceput ca masinile din ziua de azi sunt mai sigure ca niciodata. Insa punctajul obtinut la testele de siguranta poate varia foarte mult chiar si la aceiasi clasa de masini. Din cauza acetui lucru, a intelege modul in care se comporta un vehicul este foarte important, binentele, daca suntem interesati sa-l cumparam. Pentru a putea iesi pe strazi, un vehicul trebuie sa se incadreze intre niste standarde. Aceste standarde sunt definite de punctaje.

Cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le stiti despre un test de siguranta:

1. Nu toate rezultatele pot fi comparate
Comparatia intre modele pentru accidentul frontal este veridica doar pentru vehiculele din aceiasi clasa, cu aceiasi greutate. Testele dezvaluie comportamentul a doua vehicule din aceiasi calsa in cazul coliziunii frontale. Atentie! Punctajul obtinut ne este relevant in cazul coliziunii cu un vehicul dintr-o clasa diferita, indiferent daca acesta este mai mica sau mai mare. Un vehicul mai greu va proteja pasagerii acestuia mai bine decat un vehicul mai usor, in cazul in care toti ceilalti facutori sunt identici. Deci nici in cazul masei nu se poate face o exceptie. Din pacate, cei ce studiaza aspectele de siguranta nu au descoperit o metoda care sa reflecte intr-un mod real urmarile unui accident frontal in cazul a doua vehicule din clase diferite.

Citeste si:  Volvo recheama 360.000 de masini

Nota: In cazul accidentelor cu inpact lateral vehiculele pot avea clase diferite pentru ca factorii luati in considerare in acest caz sunt marimea si masa.

2. Rezultatele testelor difera de la agentie la agentie
Doua gentii care testeaza siguranta vehiculelor realizeaza o serie de teste total diferite. De exemplu NHTSA izbeste vehiculele de un corp solid static. Nici unghiul si nici obstacolul nu corespunde cu majoritatea coliziunilor care se produc in realitate. Oalta agentie, IIHS, realizeaza teste cu ajutorul unui corp deformabil care se retracteaza in momentul coliziunii. Acest lucru arata cum se absoarbe jumatate din energia energia de coliziune.

3. Punctajul in cazul accidentelor laterale nu sunt atat de realistice:
In mod constant, testele de siguranta in cazul impactului lateral nu sunt atat de veridice precum credem. Desi NHTSA a testat mai multe cazuri de acest gen decat IIHS, consideram ca testele nu reflecta realitatea din mai multe motive:
a) Corpul impins in vehiculul stationar are marimea si masa unui sedan, nicidecum a unui SUV sau pickup. Acest lucru tinde sa minimizeze intrarea in cabina cobai.

Citeste si:  Aceasta masina electrica mai ciudata este mai ieftina ca un iPhone

b) Testele facute de NHTSA in cazul ranirii sunt realizate pentru trunchi si nu pentru cap. Partea superioara a pasagerilor este mai expusa la impactul lateral, iar ranile sunt grave si chiar fatale in cele mai multe cazuri.

4. Rezultatele in cazul rostogolirii nu sunt realiste:
Primele teste realizate in cazul rostogolirii au fost realizate in pentru modelele anului 2001, modul de ghidare fiind propulsia vehiculului. Rezultatele se bazau doar pe calcule matematice in care se lua in calcul centrul de gravitate al vehiculului. Incepand cu modelele anului 2004, NHTSA in calculul punctajului a intrat si dinamica de cundus a vehiculului.

Daca cautati rezultatele de siguranta a unui vehicul si nu le gasiti asta inseamna ca vehiculul nu este eligibil. Decapotabilele nu sunt testate tocmai din acest motiv. Rezultatele pentru masinile noi-noute apar destul de tarziu pentru ca si agentiile de testare a sigurantei cumpara modelul de la o un dealer autorizat.