Hyundai a anuntat un plan de 50 de miliarde de dolari in Coreea pentru a produce mai multe masini electrice. Obiectivul producatorului coreean este de a deveni al treilea producator mondial de masini electrice.

In prezent, Hyundai, care include si marca Kia, este al treilea producator de automobile din lume ca volum. Cu toate acestea, cand vine vorba de vehicule electrice, compania coreeana este in urma (acest segment este dominat de Tesla si BYD). Insa, in ultimii ani, a anuntat o serie de initiative menite sa accelereze tranzitia catre masinile electrice.

Numarul 3 in ceea ce priveste masinile electrice pana in 2030

In 2023, Hyundai si-a stabilit ca obiectiv sa devina al treilea producator de masini electrice pana in 2030. Hyundai isi propune sa produca 1,51 milioane de masini electrice pe an in Coreea si 3,64 milioane la nivel mondial.

Atingerea acestor obiective nu va fi usoara. Dar Hyundai se va putea baza pe un nou plan care prevede investitii totale de 50,5 miliarde de dolari in Coreea pana in 2026. Acest plan include crearea a 80.000 de locuri de munca si construirea a 3 noi uzine specializate in masini electrice. De asemenea, constructorul auto va putea sa investeasca mai mult in software, baterii si sisteme de conducere autonoma.

Citeste si:  Urmeaza un nou val de scumpiri la asigurarile auto

Citat intr-un articol al AFP, Hyundai explica faptul ca planul este conceput pentru a “asigura viitoarele motoare de crestere intr-un mediu economic incert, prin schimbari si inovatii constante”.

O chestiune de imagine?

Pe langa faptul ca aceasta investitie majora va permite Hyundai sa accelereze dezvoltarea masinilor electrice, anuntul ar putea ajuta producatorul sa isi imbunatateasca imaginea. Intr-adevar, in noiembrie 2023, Hyundai, Toyota si Volkswagen au fost remarcate de Greenpeace din cauza succesului SUV-urilor lor cu motor termic.

“Cei mai mari trei producatori auto din lume – Toyota, Volkswagen si Hyundai-Kia – si-au crescut fiecare vanzarile de vehicule utilitare sport (SUV) cu peste 150% in ultimul deceniu, potrivit unui nou raport realizat de Greenpeace East Asia. Pentru acesti constructori auto, emisiile de gaze de esapament generate de cresterea vanzarilor de SUV-uri au mai mult decat compensat castigurile climatice obtinute in urma tranzitiei catre vehiculele electrice (EV), potrivit studiului”, a scris ONG-ul in comunicatul de presa.

Citeste si:  Ford planuieste sa creeze un SUV pentru piata europeana

Greenpeace a aratat cu degetul si spre faptul ca Hyundai vinde prea multe SUV-uri. Potrivit studiului, acest tip de vehicule ar fi reprezentat 52,7% din vanzarile Hyundai-Kia in 2022, fata de 19,7% in 2013. Cu toate acestea, compania vinde deja SUV-uri electrice si, tot conform datelor Greenpeace, 82,7% dintre vehiculele cu emisii zero vandute de Hyundai-Kia au fost SUV-uri.

Sursa: https://www.presse-citron.net/50-milliards-de-dollars-pour-lelectrique-hyundai-veut-devenir-un-leader-mondial/