CosmOTE, denumirea comerciala a noii companii Cosmote Romanian Mobile Telecommunications (fostul CosmoRom), va anunta maine planul sau de relansare.
Pe langa denumirea schimbata, noua companie va capata si culoarea verde a companiei-mama Cosmote din Grecia, in loc de ros-albastru folosit pana in prezent. Verde care insa seamana mult cu cel folosit inca de Connex (pana la mijlocul anului viitor cand va „prinde“ rosul Vodafone). Unii specialisti din domeniul comunicatiilor apreciaza ca astfel noul operator va profita de pe urma notorietatii brandului Connex.
In incercarea de a cuceri clienti, CosmOte pregateste mai multe oferte, din care cea mai tentanta pare a fi taxarea la secunda. Cosmorom a reusit acum cativa ani sa revolutioneze pentru putin timp piata telefoniei mobile cu oferta de taxare la secunda, dar aceasta nu a fost sustinuta de o investitie pe masura. Deocamdata, companiile rivale taxeaza la secunda doar dupa primul minut de convorbire.
CosmOTE vrea sa profite de faptul ca decembrie este cea mai buna de vanzari si de accea a hotarat ca relansarea sa fie pe 6 decembrie. Analistii pietei telecomunicatiilor apreciaza ca relansarea s-a facut destul de tarziu, in conditiile in care celelalte companii au inceput deja de vreo doua saptamani sa apara cu oferte speciale pentru aceasta perioada a anului.
Relansarea din acest an a fost finantata din suma de 120 milioane euro data de OTE pentru 70% din actiunile Romtelecom detinute la Cosmorom (Romtelecom ramand cu restul de 30%). Grecii practic au obtinut participatia la Cosmorom prin marirea de capital din cei 120 milioane euro anuntati in cadrul tranzactiei incheiate la sfarsitul lunii mai. Pentru urmatorii trei ani au fost anuntate investitii de 450 milioane euro. Analistii pietei comunicatiilor spun ca suma pe care grecii ar trebui sa o investeasca ar trebui sa fie de cel putin 700 milioane euro. Aceasta deoarece reteaua acopera doar 60 din teritoriul tarii (fata de 80%, restul operatorilor), iar pentru dezvoltarea ei, datorita caracteristiciilor tehnice, suma investita trebuie sa fie mai mare decat in cazul celorlalti operatori de telefonie mobila.
CosmOTE are sanse de reusita pe piata romanesca arata cifrele statistice. In Romania, gradul de penetrare a telefoniei mobile este de 55%, astfel ca mai exista oportunitati de dezvoltare importante. Rata de penetrare va ajunge la 62% la sfarsitul acestui an si la 75% la finele anului 2006, spun specialisti din domeniul telefoniei. Orange a anuntat recent ca numarul clientilor proprii a crescut la 6,2 milioane la sfarsitul lunii septembrie, cu 42,3% mai mult fata de nivelul consemnat la incheierea celui de-al treilea trimestru al anului trecut. Numarul clientilor Connex-Vodafone a crescut, la finele lunii septembrie, cu 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 5,529 milioane.
In trimiestrul II Connex a atras 278.389 utilizatori. De altfel, pentru Vodafone, cresterea numarului de clienti s-a datorat aportului filialelor sale din Spania, Italia si Romania.
Mobilele se dezvolta in lume
Piata mondiala de telefoane mobile va consemna si in 2006 un ritm de crestere superior estimarilor analistilor, a declarat Jorma Ollila, directorul executiv al Nokia, citat de Reuters. „Cresterea accelerata va continua si va depasi asteptarile, la fel ca si in acest an“, a spus Ollila. Nokia preconizeaza ca cel mai important avans va fi consemnat de China. „Credem ca pana in 2010, numarul de abonati din China se va majora cu 250 milioane, consolidand astfel pozitia de cea mai mare piata de pe plan mondial“, a afirmat Ollila. In prezent, China are aproximativ 380 milioane de abonati. Nu numai China reprezinta o piata in dezvoltare pentru telefonia mobila. In fiecare luna, aproximativ 2,5 milioane indieni cumpara in premiera telefoane mobile.
La sfarsitul lunii septembrie 2005, in India erau 65 milioane utilizatori de telefoane mobile, in crestere cu 53,5 procente comparativ cu luna septembrie 2004. In prezent unul din fiecare 10 cetateni indieni are un telefon mobil, numarul conexiunilor telefonice mobile depasindu-l pe cel al conexiunilor telefonice fixe. Si pe pietele clasice (unde telefonia mobila a patruns de multi ani) cresterea nu se opreste, in ciuda faputului ca aici numarul de telefoane mobile este mare.
Astfel, Italia a devenit statul european cu cel mai mare numar de telefoane mobile la 100 de locuitori (109,42).
Italia a depasit astfel Luxembourg, devenind tara europeana cu cel mai inalt grad de penetrare a telefoniei mobile. La nivel global insa, Italia ocupa locul doi, pe primul loc aflandu-se Hong Kong, cu 114,53 telefoane mobile la 100 de locuitori. (A.N.)
Autor: Adrian Nuta