Ce face ca un plan de afaceri sa fie bun? Care este lungimea planului? Informatia acoperita? Cat de bine este scris sau cat de buna este strategia?

Ilustratia urmatoare arata un plan de afaceri ca o parte a unui proces. Va puteti gandi la partile bune sau rele ale planului ca la planul insusi, judecand valoarea sa in functie de continut. Exista anumite calitati ale unui plan care-l pot face cel mai probabil sa dea rezultate, iar acestea sunt cele mai importante. Totusi, este mult mai bine sa vedeti planul ca parte a unui proces de rezultate, pentru ca chiar si un plan excelent este irosit daca nimeni nu-l urmeaza.

Planificarea este un proces, nu doar un plan.

Un plan de afaceri va fi greu de implementat daca nu este simplu, specific, realist si complet. Si chiar daca indeplineste toate aceste conditii, un plan bun va avea nevoie de urmarire si de verificare. Planul depinde de elementul uman si in mod particular de procesul de angajare, implicare si urmarire a ceea ce urmeaza.

O implementare de succes incepe cu un plan bun. Exista cateva elemente care vor face ca un plan sa aiba, foarte probabil, succes. Iata cateva indicii pentru o buna implementare:
1. Este un plan simplu? Este usor de inteles si de urmat? Comunica continutul usor si practic?
2. Este un plan specific? Obiectivele sale sunt concrete si masurabile? Include actiuni si activitati, fiecare cu date specifice de completare, anumite persoane care sa se ocupe de acestea si anumite bugete?
3. Este un plan realist? Sunt obiectivele de vanzari, bugetul de cheltuieli si datele importante realiste? Nimic nu impiedica implementarea ca niste teluri nerealiste.
4. Este planul complet? Include toate elementele necesare?

Citeste si:  Cum ii determini pe oameni sa gandeasca, sa simta si sa actioneze acum

Cerintele unui plan de afaceri variaza, depinzand de context. Totusi, nu exista nici o garantie ca planul va functiona chiar si daca acopera toate punctele esentiale.

Folosirea unui plan de afaceri
Prea multa lume se gandeste la un plan de afaceri ca la ceva care se face la inceputul afacerii, aplicatii pentru imprumuturi sau pentru a gasi investitori. Da, sunt vitale pentru aceste tinte, dar ele nu servesc doar la asa ceva.

Pregatirea unui plan de afaceri este o metoda organizata si logica de a privi cele mai importante aspecte ale unei afaceri. In principal, hotarati-va la ce folositi planul, ca de exemplu:
– Defineste si fixeaza obiectivele si programul pentru a atinge acele obiective.
– Revizuiti regulat afacerea si corectati cursul
– Defineste o noua afacere
– Sa sustina o aplicatie pentru imprumut
– Defineste intelegeri intre parteneri
– Stabileste valoarea pentru vanzare sau din motive legale
– Evaluarea unei noi linii de produse, promovare sau extindere

Citeste si:  Cele mai tari afaceri ale anului

Nu aveti timp sa planificati? O greseala comuna.
“Nu am suficient timp sa planific” spun uneori oamenii de afaceri. “Nu pot planifica, sunt prea ocupat azi”.  Un plan de afaceri facut acum va poate scuti de pierderi de timp si sterss mai tarziu.

Prea mutli oameni de afaceri fac un plan doar atunci cand au nevoie de el. Pana cand o banca sau un investitor vrea sa se uite peste un plan de afaceri, este foarte probabil ca acesta sa nu existe. Cu cat sunteti mai ocupat cu atat mai mult aveti nevoie de un plan. Puteti sa pierdeti totul daca sunteti atent la fiecare detaliu in parte si nu vedeti imaginea de ansamblu.

Cai pentru un plan de afaceri mai bun
– Folositi un plan de afaceri pentru a stabili teluri concrete, responsabilitati si termene limita pentru a va ghida afacerea.
– Un bun plan stabileste sarcinile fiecarui angajat sau dapartament si stabileste termenele limita pentru a urmari implementarea.
– Un plan parctic include 10 parti de implementare pentru fiecare parte de strategie.
– Ca parte a implementarii unui plan de afaceri, ar trebui furnizat si un forum pentru revizuiri si pentru corectarea cursului.
– Un bun plan de afaceri este practic.

Citeste si:  Profit din fotografia aeriana

Ce nu trebuie facut intr-un plan de afaceri
– Nu folositi un plan de afaceri pentru a arata cat de multe stiti dvs despre afacerea dvs.
– Nimeni nu citeste un plan de afaceri stufos, nici bancherii, nici sefii, nici eventualii investitori. Cu ani in urma oamenii erau impresionati de planuri de afaceri lungi. In ziua de azi, nimeni nu este interesat de un plan de afaceri mai lung de 50 de pagini.