Din momentul in care o persoana accepta un post in cadrul unei firme, acel angajat incepe sa isi construiasca o cariera. Aceasta poate fi inteleasa ca o avansare, ceea ce inseamna ascensiune intr-o firma sau in ierarhia profesionala. Ce poti face pentru a te implica in planificarea si dezvoltarea carierei acestuia? …

Ajuta angajatul sa identifice diferite optiuni in privinta carierei lui in firma, sfatuieste-l sa evalueze corect fiecare optiune si contribuie la stabilirea unei strategii prin care sa fie atinse obiectivele carierei. Inainte de a incepe eforturile pentru dezvoltarea carierei, nu uita sa identifici angajatii care doresc sa-si cunoasca capacitatile, abilitatile, invata-i cum sa le dezvolte asumandu-si responsabilitati sporite. Nu uita sa stabilesti caile carierei privind identificarea succesiunii de posturi prin care indivizii doresc sa treaca, pentru a progresa catre nivelele ierarhice superioare. Totodata, trebuie sa stabilesti noile responsabilitati si planurile individuale pentru angajati.

Planificarea carierei se concentreaza asupra posturilor si necesitatilor pe termen lung si scurt ale firmei tale.

Citeste si:  10 strategii pentru a construi o alianta/un parteneriat de afaceri durabil

Din dorinta si nevoia de a-l face cat mai activ in dezvoltarea propriei cariere, angajatul va trebui sa fie investit cu instrumente care sa-l ajute sa aiba un rol foarte mare in deciziile pe care le ia. In acest sens, e foarte important ca angajatul tau sa stie cum se poate informa, ce si unde gaseste informatia si care sunt prioritatile sale. De asemenea, este esential sa cunoasca propriile puncte tari si slabe si, nu in ultimul rand, cum se intocmeste un CV si o scrisoare de prezentare. Pe aceeasi lista mai putem trece cum anume se identifica un loc de munca vacant. Iar daca stie si care sunt comportamentele dezirabile la locul de munca putem spune ca este deja capabil sa ia cea mai buna decizie.