Consilierii municipalitatii au gasit o noua metoda de a stoarce bani de la soferii bucuresteni. Dupa modelul “rovinietei” si al taxelor platite in unele din marile capitale europene, edilii Capitalei se gandesc sa introduca “Buvinieta”, o noua taxa perceputa soferilor care vor circula prin centrul Capitalei. Anuntul a fost facut ieri de Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Bucurestilor, si vine ca o masura de fluidizare a traficului infernal din Capitala.
“Taxa nu este o noutate. Ea functioneaza cu succes si in alte capitale si este o masura de descongestionare a traficului, pe de o parte si de reducere a nivelului de poluare, pe de alta parte. Cine vrea sa circule pe Magheru plateste”.
Daca ar fi introdusa, soferii bucuresteni ar urma sa plateasca o taxa anuala stabilita in functie de capacitatea cilindrica a motorului masinii, de modelul, dimensiunile si greutatea vehiculului. Banii incasati din aceste taxe ar urma a fi folositi pentru investitii in infrastructura rutiera.
Aceasta ar fi a treia taxa destinata intretinerii drumurilor si reabilitarii infrastructurii rutiere dupa taxa de drum inclusa in pretul carburantilor si rovinieta introdusa in 2005 de Ministerul Transporturilor. Pe de alta parte, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a instituit o taxa pentru masinile de mare tonaj care intra in Capitala. Pentru camioanele care vor circula pe strazile ultracentrale taxa este intre 20 milioane lei (vehicule cu masa cuprinsa intre 5 si 7,5 tone) si ajunge la 200 milioane lei pentru vehicule care depasesc 40 de tone. Pentru zona B, tarifele percepute de municipalitate sunt mai mici, fiind cuprinse intre 5 si 30 milioane lei pe luna, in functie de tonaj.
Arterele centrale vizate
Tronsonul aflat in discutie este cuprins intre Piata Unirii si Piata Victoriei, respectiv Bulevardul I.C. Bratianu – Bd. Nicolae Balcescu – Bd. General Gh. Magheru – Bd. Lascar Catargiu.
Udriste a aratat ca o astfel de taxa este aplicata si in alte capitale europene, un exemplu in acest sens fiind Londra, unde ea a fost introdusa acum trei ani.
Transportatorii sunt stupefiati
“Noi nu stim nimic de aceasta intentie a Primariei Generale. Ce-mi spuneti ne stupefiaza. Il vom intreba pe primarul general Videanu despre acest lucru, maine, cand am fost invitati la primarie pentru discutii legate de scoaterea microbuzelor de pe inelul central al orasului”, a declarat Virgil Casmoiu, secretar general al Federatiei Nationale a Patronatului Transportatorilor Privati din Romania (FNPTRR).
Autor: Alexandru Ionescu