Incepand cu 1 ianuarie, firmele au posibilitatea de a tipari propriile facturi. Mai mult decat atat, societatile nu vor fi obligate sa solicite si sa obtina serii unice de inregistrare de la Ministerul Finantelor. Totusi, societatile emitente vor trebui sa nominalizeze unul sau mai multi reprezentanti care se vor ocupa de tiparirea facturilor. “Firmele vor asigura un regim intern de numerotare in conformitate cu prevederile legale, respectiv numarul de ordine trebuie sa fie secvential, stabilit de societate astfel incat sa se asigure necesarul de facturi emise”, ne-au informat reprezentantii Ministerului Finantelor Publice. Cu alte cuvinte, societatile au libertate totala in ceea ce priveste numerotarea si inregistrarea facturilor fiscale. “Pentru facturile societatii nu este necesara solicitarea si obtinerea de serii unice de la Ministerul Finantelor Publice, acestea tinand de prevederile proprii ale societatii”, ne-au spus reprezentantii MFP. Autoritatile nu au introdus impuneri nici in privinta aspectului facturilor sau a numarului de tipizate emise de o firma. Singurele reguli la care se vor supune firmele in privinta emiterii facturilor fiscale sunt cele referitoare la continutul facturii (reglementate prin legea 571/2003 la art.155 aliniatul 5).

Citeste si:  Bricolaj - concurenta mare in Romania in acest sector de retail

Ce trebuie sa contina factura

Potrivit Ministerului Finantelor Publice, in privinta continutului facturilor, emitentii se vor supune prevederilor legii 571/2003 la art. 155, aliniatul 5. Astfel, facturile vor contine in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
– Numarul de ordine (n.r. – stabilit doar de emitent), in baza unora sau mai multor serii, care identifica factura in mod unic
– Data emiterii facturii
– Denumirea, adresa si codul de inregistrare al emitentului
– Denumirea, adresa si codul de inregistrare al reprezentantului fiscal (daca este cazul)
– Denumirea, adresa si codul de inregistrare ale cumparatorului de bunuri
– Numele si adresa cumparatorului, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA si adresa locului in care au fost transferate bunurile
– Codul de inregistrare furnizat de client prestatorului
– Codul de inregistrare in scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat in alt stat membru si sub care a efectuat achizitia intracomunitara
– Denumirea si cantitatea bunurilor livrate sau denumirea serviciilor prestate
– Data la care au fost livrate bunurile sau data incasarii unui avans
– Baza de impozitare a bunurilor si serviciilor
– Indicarea taxei colectate si a sumei totale a taxei colectate exprimate in lei
Nu exista limitari privind numarul facturilor emise
Daca initial legea prevedea ca emitentii de facturi sa informeze Ministerul Finantelor cu privire la numarul facturilor pe care intentioneaza sa le emita, ordinul nr. 2226/27 decembrie 2006 al ministrului Finantelor a modificat situatia. “Referitor la numarul tipizatelor nu exista reglementari in acest sens”, informeaza MFP.

Citeste si:  SIVECO Romania si-a stabilit planurile de dezvoltare pentru perioada 2006-2010

Formularele cu regim special care nu se vor mai tipari, inseria si numerota in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 831/1997

– Bilet de calatorie
– Bon cu valoare fixa
– Registru chitantier mandate postale interne, on-line, electronice prezentate
– Registru chitantier mandate postale internationale, mandate EUROGIRO prezentate
– Registru-chitantier pentru incasarea diferitelor taxe postale
– Registru-chitantier pentru obiecte de mesagerii prezentate
– Registru-chitantier presa
– Registru-chitantier pentru trimiterile postale prezentate la agenti postali, factori rurali si ghisee comune
– Registru-chitantier mesagerii externe sosite
– Bon cu valoare fixa
– Borderou scadentar TVA-rate
– Bon de reparatii
– Fisa de magazie a formularelor cu regim special
– Bon de comanda-chitanta (TVA)

Autor: Serban Buscu