Sistemul national RO e-Factura ii vizeaza pe toti operatorii economici din Romania care emit facturi catre persoane juridice (PJ) sau persoane fizice (PF), iar acestia au obligatia de a transmite in SPV toate facturile emise.
RO e-Factura nu se limiteaza doar la transmiterea facturilor catre clienti, facturile primite de la furnizori trebuie sa treaca tot prin SPV. Furnizorii nu mai au obligativitatea de a transmita facturile in format fizic sau pe email, astfel ca se poate ajunge in situatia in care sa petreceti mai mult timp gestionand facturile in loc sa va concentrati pe afacere.
Rezumat:
Transmiterea in sistemul national RO e-Factura
Transmiterea unei facturi in sistemul e-Factura se face prin SPV de pe portalul ANAF sau folosind un program de facturare intregrat cu e-Factura. Facturile se vor incarca in format XML, format care are o structura clara si urmareste o serie de validari. In acest context generarea unei facturi, de mana, a trecut la un nivel mai complex pentru antreprenor.
Termenul limita pentru transmiterea facturilor in sistemul national RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data facturii, indiferent ca este o zi lucratoare sau nelucratoare.
Emite facturi utilizand un program de facturare integrat cu e-Factura
Solutia cea mai simpla pentru micul antreprenor este un program de facturare integrat cu e-Factura care vine in ajutorul acestuia.
Timpul antreprenorului este important pentru activitatea desfasurata, nu pentru a-l petrece cu incarcarea si descarcarea, manual, de fisiere intr-un format pe care nu il intelege.
Programul de facturare QInvoices, complet integrat cu e-Factura, asista antreprenorul in intreg procesul de comunicare cu e-Factura (SPV ANAF).
- Emite facturi simplu, cu toate calculele automate
- Rapoarte facturi emise / incasate / neincasate
- Gestioneaza incasarile
- Generare fisiere XML aferente facturilor, gata de incarcat in SPV
- Transmitere automata a facturilor in SPV, printr-un click sau complet automat dupa emitere
- Afisare status pentru facturile transmise in SPV
- Descarcare factura fiscala (reprezentata de arhiva ZIP de la ANAF care contine fisiere XML)
- Transformare fisiere XML in format PDF
- Preia din SPV facturile primite de la furnizori, in format XML, si le afiseaza pe intelesul antreprenorului (format PDF)
- Sumar zilnic sau lunar cu toate facturile incarcate in e-Factura (catre client sau de la furnizori) si fisierele XML atasate pe email.
- Export activitate e-Factura
- Comunicarea (mesajele) cu clientii si furnizorii se desfasoara prin QInvoices
- Semnatura electronica necesara doar la autorizare (o singura data), apoi transmiterea se face fara prezentarea certificatului digital
- Suportul necesar la inceput de facturare
QInvoices este programul de facturare care integreaza intr-o singura platforma toata activitatea desfasurata prin SPV – facturile transmise catre clienti, facturile primite de la furnizori si mesajele intre parti.
Toate operatiunile de la emitere factura, transmitere in SPV, verificare status, descarcare fisiere XML si pana la incasare se desfasoara centralizat in QInvoices. Antreprenorul nu trebuie sa piarda timp pretios cu verificarea periodica a SPV ANAF – daca facturile s-au incarcat cu success, daca sunt facturi noi de la furnizori sau daca sunt mesaje noi.
Generarea si transmiterea unei facturi in e-Factura dureaza 60 secunde folosind programul de facturare QInvoices.
In lipsa avantajelor oferite de un program de facturare in procesul de facturare, antreprenorul are acces la aplicatiile oferite gratuit de catre ANAF:
- completare factura electronica simplificata sau extinsa (datele furnizorului si al clientilor nu se salveaza, trebuiesc completate pentru fiecare factura)
- validare XML factura
- din contul privat SPV se va transmite fisierul XML generat. Necesita folosirea de fiecare data a semnaturii electronice
- transformare fisier XML in format PDF
Semnatura electronica
Utilizand contul SPV ANAF pentru transmiterea facturilor in SPV, antreprenorul are nevoie de semnatura electronica proprie. Pentru fiecare transmitere este nevoie de prezentarea certificatului digital.
Folosind programul de facturare integrat cu e-Factura, in situatia in care antreprenorul nu detine o semnatura electronica proprie si foloseste semnatura electronica a contabilului (varianta intalnita), aplicatia QInvoices permite utilizarea acestei samnaturi fara a o prezenta fizic. QInvoices ofera posibilitatea autorizarii aplicatiei de la distanta, chiar si in situatia in care contabilul se afla in alta locatie. Autorizarea se face o singura data, apoi nu mai este nevoie de certificatul digital (semnatura electronica).
Incearca programul QInvoices timp de 30 zile gratuit cu toate facilitatile e-Factura si fara costuri ascunse.