Lidl, Amazon, McDonald’s… La fel ca in fiecare an, comerciantii se instaleaza la Salon de l’Agriculture pentru a-si promova angajamentul fata de lumea agricola franceza. O prezenta care ii poate face pe unii sa strambe din nas. Iata cateva explicatii.
La salon vor fi iepuri, vaci, gaini si capre, dar si Lidl, Amazon si McDonald’s. Si in acest an, Salon de l’Agriculture, care se desfasoara intre 25 februarie si 5 martie la Porte de Versailles din Paris, si-a deschis portile pentru distribuitori. Totusi, din cauza crizei, acestia sunt mai putini decat in anii precedenti. “Au existat unele arbitraje bugetare din partea unora”, a comentat directorul Salon de l’Agriculture, Valérie Le Roy.
In mod clar, o prezenta timp 9 zile la expozitie necesita punerea unor bani pe masa! Prin urmare, marcile franceze sunt absente in acest an. Au disparut standurile in culorile Auchan, Intermarché, Biocoop si chiar Carrefour. Distribuitorii germani si americani, mai putin timizi, si-au facut simtita prezenta, considerand ca este necesar sa isi afiseze prezenta in mijlocul “celei mai mari ferme din Franta”.
Dar care sunt motivatiile lor? Este vorba de un simplu instrument de comunicare sau de un demers sincer?
Sa-si arate angajamentul fata de mediul rural
Distribuitorii care sunt prezenti au motive intemeiate. Ei sunt actori in sectorul agricol si trebuie sa discute cu profesionistii. Ar fi o greseala grava pentru ei sa aleaga salonul doar in scopuri de comunicare”, explica Xavier Terlet, presedintele firmei de consultanta ProtéinesXTC. François Cassignol, inginer agronom, este de acord: Magazinele isi au locul lor, ele insotesc producatorii.
Dar un lucru este cert: nu se intra in mediul fermierilor pocnind din degete sau doar scriind un cec. Regulile sunt stricte. Distribuitorii aplica si apoi depun un dosar. Ei trebuie sa faca dovada ponderii produselor franceze in sortimentele lor, a sprijinului pe care il acorda lumii rurale si se angajeaza sa comunice pe anumite teme, cum ar fi aprovizionarea lor cu materii prime agricole”, explica Valérie Le Roy. Asadar, nu va imaginati ca acestia isi promoveaza propriile initiative.
Sursa: https://www.capital.fr/conso/salon-de-lagriculture-que-font-amazon-lidl-et-mcdonalds-au-milieu-des-vaches-1461252