Jucatorii de pe piata de retail din industria petroliera au incercat sa ofere servicii anexe pentru a creste profitul prin deschiderea de magazine si restaurante. Si in Romania si-au facut aparitia cateva restaurante care au reusit sa atraga clientii, incat sa aduca profituri majore comparabile chiar cu cele obtinute din vanzarea de combustibili. Resturante ca acestea au la baza conceptul de fast-food, mizand in principal pe rapiditate si take-away, insa functioneaza si ca restaurante clasice.

In statiile Rompetrol se afla restaurantele Hei. Campania de promovare a acestora a fost una intensa, atat prin mediul TV, cat si prin radio. Se demonstreaza astfel rolul important pe care aceste resturante il joaca in obtinerea de clienti, care sa nu fie interesati doar de cumpararea de carburanti. De asemenea, targetul nu consta doar in clienti – conducatori auto, ci se extinde si asupra celor care nu detin/conduc un automobil.

MOL a lansat restaurantul non-stop sub brand-ul “Servus” in cadrul unei benzinarii din Bucuresti, aflata pe bulevardul Corneliu Coposu, in care a fost introdus si serviciul de internet wireless. In 13 statii MOL, clientii pot avea acces la internet wireless prin hotspot-urile Zapp.
Companiile intentioneaza sa dezvolte conceptul intrucat profitul realizat prin intermediul resturantelor este unul semnificativ.

Citeste si:  Francizarea - un atestat al succesului pentru firmele romanesti

Statiile OMV, dar si cele cunoscute sub brand-ul “Petrom V” detin restaurantele si magazinele Viva. “Magazinul si restaurantul Viva constituie garantia unei reusite. Magazinele Viva ofera o gama larga de produse de top extrem de apreciate incluzând alimente proaspete oferite”.

“Restaurantele Viva vor oferi clientilor mancare calda si rece, sandwich-uri, produse de patiserie sau dulciuri insotite de o mare varietate de cafea si alte bauturi. Locul de joaca pentru copii si posibilitatea de achitare cu cardul bancar reprezinta o premiera pentru o statie Petrom”, se arata intr-un comunicat al companiei Petrom.

Agip si Lukoil nu au abordat deocamdata conceptul de restaurant in benzinarii, insa Petrom V, Rompetrol si MOL si-au dezvoltat restaurante si magazine in statiile de benzina, asigurand clientilor de la mancare si cafea pana la produse pentru masini sau spatii de joaca pentru copii.