Chiar daca e o majorare temporara, valabila doar in intervalul 31 iulie – 5 august, „supriza” pe care lantul german Penny a facut-o clientilor e total neplacuta. Iar rezultatul se va vedea in scaderea vanzarilor. Penny a majorat preturile, la magazinele din Germania, cu 94 la suta.
Pentru a atrage atentia asupra costurilor de mediu si impactului asupra ecologiei, Penny aproape dubleaza preturile la mai multe alimente de baza. Conducerea lantului de magazine a explicat ca vrea sa faca vizibil “adevaratul pret” al produselor, asa-numitele costuri ascunse, adica gradul de poluare pe care fabricarea acestor alimente il produce.
Astfel, incepand de astazi, pana pe 5 august, in cele 2150 de magazine Penny din Germania, carnatii Wiener costa in loc de 3,19 euro, 6,01 euro. Pretul la mozzarella creste de la 1,55 euro la 2,44 euro. Iaurtul de fructe nu mai costa 1,19 euro, ci 1,56 euro. Iar un pachet de 300 de grame de branza Maasdam costa 4,84 euro, in loc de 2,49.
Ca sa ramanem la exemplul Maasdam: Potrivit lui Penny, in prezent, la pretul normal de productie se adauga 85 de centi pentru emisiile daunatoare pentru clima din agricultura, adica in principal metan sau CO2, 76 de centi pentru poluarea solului cauzata de agricultura intensiva pentru productia de furaje, 63 de centi pentru efectele utilizarii pesticidelor si a altor factori asupra sanatatii fermierilor si putin peste 10 centi pentru poluarea apelor subterane.
La produsele vegane sau sintetice cresterea de doar de cativa euro centi
Snitelul vegan, de exemplu, nu s-a scumpit decat cu cativa centi, pentru ca amprenta asupra mediului, pentru a produce un snitel vegan, e mult mai mica deci nu dauneaza mediului.
Calculul exact al preturilor a fost realizat in colaborare cu oameni de stiinta de la Universitatea Tehnica din Nürnberg si de la Universitatea din Greifswald.
Conducerea Penny a precizat ca veniturile suplimentare nu vor fi retinute, ci donate unor proiecte de protectie a climei si unor ferme familiale.