I: Scopul meu este sa construiesc o marca pentru mica mea afacere. Cum ma fac remarcat intr-o piata plina de oferte?
R: Construieste-ti marca pe bazele unui om real, ca Lilian Vernon, fondatoarea si Presedintele importantei companii din US – Lilian Vernon Corp, care face vanzari prin posta de obiecte casnice si cadouri. E recomfortant sa afli ca Lilian Vernon considera marca principalul factor care-i asigura succesul, nu bugetul imens alocat publicitatii. Iata cateva indicii despre cum sa creezi o marca prin puterea personalitatii.
Una e sa creezi un simbol, ca Betty Crocker – si sa il incorporezi intr-o marca – si altceva inseamna sa construiesti marca in jurul unui om. Persoana respectiva trebuie sa detina calitatile care sa releve ceea ce sustii tu ca sunt avantajele companiei.
• Vorbeste despre personalitatea marcii tale. Poti vorbi despre personalitate prin produse unice, o prezentare inteleapta, garantii si alte calitati care reprezinta niste promisiuni realizabile. Vernon specifica in fiecare dintre cataloagele companiei ei “Sunt cumparatorul personal al clientului meu, chiar daca am o echipa de clienti care cutreiera lumea.”
• Ofera credibilitate – pastreaza-ti promisiunile. Gallup a demonstrat prin cercetarile sale ca, daca consumatorii nu au deplina incredere in marci, loialitatea lor descreste. Increderea intr-o firma dispare de asemenea de indata ce compania se axeaza pe noi produse si piete. Puterea personalitatii ajuta la imbunatatirea sanselor de succes. Bazandu-se pe aspectele principale ale personalitatii ei, Vernon a reusit sa isi extinda credibilitatea si asupra afacerii copiilor ei, introducand un catalog cu produsele oferite de acestia. La fel s-a intamplat si cu piata de desfacere online.
• Bazeaza-te pe relatii publice. Daca tu insuti esti considerat interesant si creativ, se vor ivi multe oportunitati legate de aparitia ta in reviste si emisiuni televizate.
Nu uita de valorile cu care ai plecat la drum! Promisiunile trebuie tinute intotdeauna, nu doar la inceput. Odata ce compania ta se dezvolta, risti sa te aventurezi sau sa promovezi produse care nu se bazeaza pe personalitatea, calitatea superioara si valorile sustinute la inceput.