Dezvoltatorii proiectului Baneasa Rezidential au lansat, ieri, doua parteneriate cu Romtelecom si Alpha Bank. Acestea, spun ei, marcheaza o serie de inovatii atat la nivelul infrastructurii de comunicatii, cat si la nivelul solutiilor de creditare pe sectorul imobiliar. Totodata, ei au anuntat finalizarea sectorului de retail al minioraselului din nordul Capitalei.

Pe de o parte, parteneriatul incheiat de Baneasa Investments cu Romtelecom presupune implementarea unui proiect-pilot care foloseste tehnologii de ultima ora si care fac posibila furnizarea unor pachete de voce si Internet de banda larga. Astfel, atat locuintele cuprinse in proiectul Baneasa, cat si spatiile de birouri vor fi predate avand infrastructura de comunicatii deja instalata. Georgios Argentopoulos, director executiv de operatiuni in cadrul Romtelecom, a precizat ca investitiile necesare realizarii acestui proiect se ridica la 4-5 milioane de euro, suportate integral de Romtelecom.

In ceea ce priveste parteneriatul cu Alpha Bank, acesta consta intr-un pachet de creditare adresat viitorilor locatari ai zonei rezidentiale Baneasa.
Creditul Alpha Housing are o perioada maxima de rambursare de 25 de ani, cu dobanda fixa in primii 2 ani de 6,9% pentru creditele in euro, de 7,9% pentru cele in dolari si de 8,9% pentru creditele in RON. Creditul va acoperi 75% din valoarea locuintei, iar rata lunara va fi egala cu 35% din veniturile solicitantului. “Aceasta va permite viitorilor rezidenti din Baneasa sa obtina un credit cu valoare mai mare, cu o plata a ratei lunare mai usor de suportat”, spune Evangelos Kalamakis, Corporate Vice President, Alpha Bank.

Citeste si:  Business Park la Brasov

Cea mai intinsa zona comerciala din Europa de Est

Zona rezidentiala Baneasa, impreuna cu parcul de afaceri si zona comerciala sunt primele componente ale proiectului Baneasa care vor fi dezvoltate de-a lungul a 10 ani. Zona comerciala, pe care dezvoltatorii proiectului au anuntat-o ca fiind finalizata si pe care o vor inaugura saptamana viitoare, totalizeaza o suprafata de peste 170.000 mp construiti si este cea mai intinsa din Europa Centrala si de Est.
Ea va cuprinde galeria comerciala Feeria Shopping Center, ancorata de Carrefour, precum si retailerii Bricostore, Media Galaxy si Mobexpert. Proiectat pe doua niveluri, centrul comercial va include magazine de lux si centre de recreere, precum si o parcare de 8.000 de locuri. „Proiectul Baneasa este un proiect unic si reprezinta cel mai modern concept de dezvoltare urbana integrata din Romania”, a afirmat Michael Lloyd, reprezentantul investitorilor din cadrul proiectului Baneasa.

1.500 de euro metrul patrat de apartament

Zona rezidentiala va cuprinde, pe o suprafata construita desfasurata de peste 1 milion mp, 3.000 de locuinte de diferite tipuri: apartamente, case insiruite si vile individuale, precum si toate facilitatile si utilitatile urbane necesare.
In medie, un metru patrat de apartament in acest complex se va ridica la 1.500-1.600 de euro. Mai mult, parcul de afaceri Baneasa Business & Technology Park se va dezvolta in 5 faze, pe o perioada de 5 ani.
Suprafata de teren este de 12 hectare si va cuprinde 11 cladiri de birouri de clasele A si A+.

Citeste si:  Totul despre terenurile pentru constructii

Proiectul Baneasa, care va fi finalizat in anul 2015, reprezinta o investitie de aproximativ 1,2 miliarde de euro.
Are o suprafata care reprezinta 1% din totalul Bucurestiului (adica 221 ha), fiind, totodata, cea mai mare investitie imobiliara facuta, vreodata, in Romania.
Proiectul Baneasa a fost initiat de Baneasa Investments in anul 2000, ca un parteneriat intre Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Bucuresti (care detine 49,88 la suta) si o serie de investitori privati care detin impreuna 50,12 la suta.

Case la cheie pana in 2015

Proiectul Baneasa va fi realizat in trei etape. Pentru prima faza este prevazuta construirea celei mai mari parti a zonei comerciale, dar si demararea lucrarilor la parcul de afaceri si la zona rezidentiala.
In faza a doua a proiectului, va fi terminata zona comerciala, se va continua construirea parcului comercial si a zonei comerciale. Ultima faza a proiectului este dedicata definitivarii lucrarilor la parcul de afaceri, inclusiv la hotel, precum si la zona rezidentiala.

Autor: Adelina Vlad

80 de milioane de dolari, investitie in spatii de depozitare

Compania ProLogis, lider mondial in dezvoltarea spatiilor de depozitare si distributie, a intrat pe piata din Romania, prin dezvoltarea primului sau centru de distributie in zona de vest a Bucurestiului, in vecinatatea autostrazii A1 (Bucuresti – Pitesti), unde a achizitionat 28 de hectare de teren.
Dupa trei ani, in care reprezentantii pentru Europa au urmarit piata din Romania, au fost finalizate achizitiile si planurile parcului care se va numi ProLogis Park Bucharest A1, va contine sase cladiri cu o suprafata totala de 158.000 de metri patrati, iar investitia se ridica la 80 de milioane de dolari. Primele doua centre de distributie vor fi finalizate la sfarsitul acestui an.

Citeste si:  Silvestri: Ieftinirea apartamentelor vechi este o simpla iluzie

Compania Prologis, a carei activitate se bazeaza pe autofinantare, este listata la Bursa din New York si este prezenta pe 77 de piete din America de Nord, Europa si Asia, iar Romania reprezinta o piata “fierbinte” datorita aderarii la Uniunea Europeana. “Migratia spre Europa de Est a retailerilor, populatia de 22 milioane de locuitori si cresterea anuala de 5% a PIB au transformat Romania intr-o piata cu un potential spectaculos”, a declarat Michael de Jong-Douglas, Senior Vice President ProLogis pentru Europa Centrala si de Est. Compania a demarat lucrarile in Romania fara ca la ora actuala sa fie semnat un contract de inchiriere, insa previziunile investitorilor si eforturile lor sunt in sensul atragerii agentilor economici locali.

Desi nu au fost dezvaluite sumele incasate pentru chirii, reprezentantii ProLogis au specificat ca vor lua in calcul si preturile vehiculate de concurenta, care se ridica undeva in jurul a 5 euro pe metru patrat, pe luna, in conditiile unui contract de inchiriere pe o perioada de 5-10 ani.

Autor: Simona Decu-Jerep