Europa se indreapta incet dar sigur inspre un viitor hibrid. Mai toti producatorii auto isi cauta aliati in lupta pentru „primul” hibrid diesel-electric de pe piata. Motorul care ii impinge spre un astfel de vehicul – mai scump decat cele clasice – nu este neaparat cererea venita dinspre consumatori. Conditiile din ce in ce mai drastice gandite de UE in ceea ce priveste emisiile de CO2 reprezinta premisa cea mai importanta.
Proiectul Bosh
Producatorul de componente Bosh detine deja tehnologii hibride benzina-electric, care vor fi furnizate catre Volkswagen si Porsche incepand cu 2008. Bosh spera insa sa ajunga la un cehilibru in ceea ce priveste preul unui hibrid diesel-electric.
Munca pentru eficientizarea acestui tip de tehnologie trebuie sa fie finalizata pana in 2010, dupa cum au declarat sefii companiei. Bosh si-a propus un hibrid diesel-electric care sa elimine prin arderea amestecului combustibil mai putin de 100 de g de CO2 la 100 de km. Prim urmare, grupul motor ar trebui sa consume mai putin de 4 litri de motorina la 100 de km.
Alianta intre BMW si Mercedes
BMW si Mercedes incearca sa gaseasca cea mai buna forma de colaborare pentru dezvoltarea unui astfel de hibrid, dar si pe alte segmente de business. Cei doi granzi germani sunt fortati sa se alieze de ascensiunea Audi, brand care beneficiaza de sprijinul Grupului Volkswagen si, mai recent, al Porsche.
BMW si Mercedes au deja incheiate parteneriate de colaborare cu doi producatori de peste ocean, GM and Chrysler. Acordul prevede impartirea costurilor de dezvoltarea a unui hobrid care sa fie folosit deopotriva de toti cei patru producatori.
Peugeot 308 in varianta hibrida
Peugeot si Citroen (PSA) dezvolta impreuna acelasi tip de tehnologie, propulsia diesel-electrica. Oficialii companiilor declarau in urma cu jumatate de an ca propulsia va fi disponibila pe modele de clasa medie pana in 2010.
Insa, se pare ca lucrurile au evoluat mai rapid pentru ca Peugeot 308, masina abia prezentata publicului, va fi disponibila si cu propulsie hibrida. Nu este inca sigur daca 308 va avea sub capota pe langa motorul electric un propulsor diesel sau pe benzina.
In prezent cel mai conoscut hibrid este produs de Toyota si se numeste Prius. Masina nu este foarte populara in Europa, dar in statele unite reuseste sa se vanda lunar in zeci de mii de exemplare. Un lucru este cert in ofensiva hibridelor. Cu cat numarul unitatilor vandute va creste, cu atat tehnologia va deveni mai accesibila.