Membrii Consiliului European au votat in unanimitate legea privind reducerea emisiilor de CO2. Incepand cu 2012, nicio masina nu mai poate fi inmatriculata in Europa daca elimina mai mult de 120 de grame de CO2 in atmosfera, pentru fiecare km parcurs. Este adevarat ca au mai ramas 4 ani si jumatate pana atunci, dar viitorul este cu adevarat sumbru pentru o parte a producatorilor auto.
De fapt, masura are conotatii mai profunde. Pe de o parte se da startul la o noua cursa a dezvoltarii pe doua componente majore, considerate „de fason” pana acum: bio-combustibilii si propulsiile alternative. Pe de alta parte, oficialii europeni reduc dependenta Uniunii fata de petrolul din Golf.
In actuala configuratie, propulsoarele de litraj mare, sportivele si limuzinele de lux sunt practic incapabile de o asemenea performanta. Coroborata cu limitarea vitezei maxime la 130 de km/h si in ultimul bastion al vitezistilor, Germania, sportivele de la Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Ferrari sau Lamborghini este posibil sa devina istorie.
Pentru a evita inchiderea portilor, producatorii sunt nevoiti sa schimbe „macazul”. In loc sa monteze o suita de filtre pe esapare, trebuie sa ceara ajutorul fabricantilor de bio-combustibili sau dezvoltatorilor de propulsoare electrice. In prima faza, pare ca solutia optima este propulsia hibrida. Unii producatori vor apela la diesel, altii vor alege benzina.
Exista si producatori auto avantajati de aceasta masura. Francezii de la Renault, PSA sau italienii de la FIAT, nu vor avea prea mult de lucru la propulsoarele de mic litraj. Cu adevarat castigatori sunt insa producatorii care dezvolta de ceva vreme masini electrice. Acestia se vor confrunta in urmatorii ani cu infuzii de capital. Banii ii vor ajuta sa creasca randamentul masinilor electrice si, de ce nu, sa le imbunatateasca imaginea.
Cu alte cuvinte, viitorul poate fi „bio”, electric sau hibrid, dar, cu siguranta, nu va fi „V10”!