Modelul de mai jos identifica pasii necesari in procesul de training:

• Obiectivele organizationale
• Evaluarea nevoilor
• Exista vreo discrepanta?
• Obiectivele training-ului
• Selectionarea celor care vor primi training-ul
• Selectionarea metodelor si a modalitatii de training
• Alegerea unei modalitati de evaluare
• Administrarea training-ului
• Evaluarea training-ului

Firma ta ar trebui sa aiba o strategie si un set de obiective bine definite care sa directioneze toate deciziile luate in special pe cele legate de training. Firmele care-si planifica procesul de training au mai mult succes decat cele care nu fac acest lucru. Majoritatea proprietarilor firmelor doresc sa aiba succes, dar nu se implica in proiecte de training care le pot imbunatati sansele de succes. De ce? Cele cinci motive intalnite cel mai des sunt:

Timpul – Managerii firmelor mici considera ca lipsa timpului nu le permite sa ofere training angajatilor.

Inceputul – Majoritatea managerilor firmelor mici nu au experienta in domeniul trainingului angajatilor. Acest proces nu le este familiar.

Citeste si:  Afaceri cladite sa dureze

Expertiza extinsa – Managerii tind sa aiba o expertiza extinsa mai degraba decat abilitati datorate specializarii, iar acestea din urma sunt necesare pentru activitatile de training si perfectionare.

Lipsa de incredere si deschidere – Multi manageri prefera sa pastreze informatiile pentru ei insisi. Facand acest lucru ascund informatii subordonatilor si altor persoane care pot fi utile in procesul de training si perfectionare.

Scepticism privind valoarea training-ului – Cativa proprietari ai firmelor mici considera ca viitorul nu poate fi prevazut sau controlat si in consecinta, ca eforturile lor trebuie sa se concentreze asupra activitatilor curente, cum ar fi, sa castigi bani astazi.

Un program de training bine conceput poate contribui la succesul firmei tale. Un program structurat in functie de strategia si de obiectivele companiei are o sansa mai mare de a imbunatati nivelul productivitatii si de a realiza si alte obiective ce tin de misiunea training-ului.

Pentru orice firma, formularea unei strategii de training necesita luarea in considerare a urmatoarelor intrebari:

Citeste si:  Vanzari - Sfaturi pentru antreprenorii incepatori

• Cine sunt clientii tai? De ce cumpara de la tine?
• Cine sunt concurentii tai? Cum raspund nevoilor pietei? Care sunt avantajele competitive de care se bucura? Care sunt acele segmente de piata pe care le-au ignorat pana acum?
• Care sunt punctele tari ale companiei? Care sunt slabiciunile companiei?
• Care sunt curentele sociale actuale care pot afecta firma?

Scopul formularii unei strategii de training este acela de a raspunde la doua intrebari relativ simple, dar foarte importante: (1) Cum este firma in prezent? si (2) Cum ar trebui sa fie firma in viitor? Inarmata cu raspunsurile la aceste intrebari si cu o viziune clara a misiunii, strategiei si obiectivelor firmei, compania poate identifica care sunt nevoile sale de training.

Sursa: eJobs