Claudiu Gamulescu, Underclick.ro

Cred ca termenul SEO este putin gresit inteles. SEO, abrevierea de la Search Engine Optimisation, adica mai pe romaneste “optimizarea pentru motoarele de cautare”, este inteleasa in marea majoritate a cazurilor ca o actiune care poate sa pacaleasca efectiv motorul de cautare sa ii acorde un Rank mai mare. Pe de alta parte unii nici nu vor sa se gandeasca pentru ca li se pare un proces atat de complex incat nu merita sa il inteleaga.

Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) = totalitatea actiunilor care trebuie intreprinse INAINTE de CONSTRUCTIA website-ului, astfel incat el sa corespunda normelor motorului de cautare si standardelor internationale.
INTOTDEAUNA langa analiza SEO se face analiza USABILITY pentru ca asa cum website-ul trebuie sa fie prietenos cu motoarele de cautare, asa trebuie sa fie prietenos si cu utilizatorul sau.

Mai jos sunt patru directii principale pe care trebuie sa le luati in calcul daca vreti ca website-ul sa fie “cu SEO”.

Citeste si:  Comert electronic in Romania

1. Focalizarea pe text si nu pe grafica

“Prietenos cu motorul de cautare” inseamna ca acesta din urma poate sa extraga foarte usor datele din website-ul vostru astfel incat sa le stocheze in bazele lui de date. Chiar daca o poza poate valora cat o mie de cuvinte, motoarele de cautare clasifica paginile dupa text si nu dupa imagini. Paginile care sunt in marea lor majoritate cu imagini (sau desenate in Flash) nu castiga mare importanta pe web. O pagina cu o poza si doua cuvinte sub poza valoreaza foarte putin pentru motorul de cautare. Cu asta dau aviz celor care obisnuiesc sa isi faca asa prima pagina.

2. Legaturile catre paginile interne ale website-ului trebuie sa fie usor de gasit de catre motoarele de cautare

Premisa de la care plec e ca doriti ca TOATE paginile website-ului sa va fie indexate si nu numai prima pagina. Aici atrag atentia asupra linkurilor catre paginile secundare pe care multi le au sau butoane Flash, sau poze, sau scripturi Java. Daca aveti asa ar fi bine sa puneti si linkuri de tip text, care sunt de departe cele mai bune. Pe acestea ar fi bine sa puneti

Citeste si:  Decizii importante inaintea inceperii unei afaceri online

c. Descrierea
Descrierea nu este vazuta pe pagina web insa deseori motoarele de cautare o afisaza in rezultatele obtinute, in textul pe care il afiseaza celui care cauta. Si aici trebuie sa puneti cuvintele cheie.

d. In Headlines
Asa cum cineva citeste titlurile dintr-un ziar sa vada ce e important asa si robotii se uita la Headlines ca sa ordoneze informatia dintr-o pagina. Asa ca folositi h1, h2 si h3

Constructii in Tulcea

. Daca vi se pare prea mare H1, folositi 2-6.

e. In textul paginii
Cuvintele cheie trebuie sa apara in primul paragraf al textului si intr-un mod natural in tot restul textului. De asemenea ele trebuie sa apra si la sfarsitul paginii. Paginile scrise astfel au o distributie si o densitate normala si vor fi indexate ca atare.

f. In Ancore si linkuri interne
Ancorele si linkurile sunt portiuni din site unde se poate face click. De aceea pe aceasta parte in loc sa scrieti “click aici” veti scrie “click aici pentru informatii referitoare la Constructii in Tulcea”.

Citeste si:  Ce este un plan de afaceri?

Daca urmati aceste simple reguli veti vedea ca paginile dumneavoastra vor fi indexate mult mai bine de motoarele de cautare. Optimizarea initiala puteti sa o socotiti gata facuta.