Cozile ordonate si politicoase din viata de zi cu zi a britanicilor sunt pe cale de disparitie din cauza enervarii cauzate de statul la cozi. Privindu-le ca o imensa pierdere de timp, consumatorii rezista doar 8 minute de stat la coada înainte de a deveni iritati, conform noilor studii efectuate de Visa UK si citate de www.SMARTbank.ro.

Studiul privind stilul de viata realizat la nivel national exploreaza ce anume îi enerveaza pe oameni în privinta statului la coada si cât dureaza pâna ca ei sa reactioneze. Femeile sunt cele mai sensibile la “presiunea statului la cozi”, mai ales atunci când sunt presate de cei din spate sa fie mai rapide (71%). Iar cei din spate sunt cel mai probabil barbatii, considerati ca cei mai nerabdatori, 69% dintre ei fiind nemultumiti de cei care nu sunt pregatiti sa plateasca odata ajunsi la casa.

Studiul mai arata ca termenul de 15 minute reprezinta durata de gratie, dupa care “furia statului la coada” escaladeaza rapid de la simpla iritare la manie, aceasta din urma facandu-si aparitia în aproximativ 21 de minute. In medie o persoana are la dispozitie 24,2 minute, înainte de a deveni atât de iritata încât fie face o plângere oficiala, fie abandoneaza totul si pleaca.

Citeste si:  Finantele discuta taxarea diferentiata pe piata de capital

Cele mai dificile persoane din categoria celor ce stau la coada sunt cele din grupa de varsta 55-64 ani, care sunt primii iritati (în 7 minute comparativ cu media nationala de 8,6 minute) si renunta înaintea tuturor.

Britanicii considera ca cele mai inacceptabile fapte sunt impinsul la coada/intratul în fata (91%), nerabdarea celor din spate (65%), copiii care nu se poarta civilizat (63%), persoanele care nu sunt pregatite sa plateasca atunci cand le vine randul (60%), parasirea cozii pentru a face cumparaturi suplimentare (58%), prezentarea mai multor articole decat cele admise la sectiunea “10 articole sau mai putin” (52%), vorbitul indelungat cu personalul de la casa de marcat (50%), vorbitul la telefonul mobil (49%).

Greg Twitcher, Vicepresedinte, Visa UK a mentionat ca “in fiecare zi, oamenii simt atâta presiune pe timpul lor încât 70% sunt pregatiti sa paraseasca magazinul daca coada este prea lunga. Exista acum mai multe optiuni clienti, iar cei ce merg la cumparaturi au din ce în ce mai multe cai de a-si usura cumparaturile, incluzând achizitiile on-line sau cumparaturile la ore târzii”.

Citeste si:  Investitorii asteapta detaliile contractului de privatizare a BCR

“Dezvoltarea tehnologiei cardurilor cu cip a facut deja diferenta în modul în care facem cumparaturi, iar noua tehnologie, precum cea de tip contactless (fara contact), va da posibilitatea realizarii platii doar prin simpla prezentare a cardului în fata unui cititor de carduri, crescând viteza cu care sunt deserviti cei ce stau la cozi pentru plati de valori mici”.

Analiza Visa UK are în vedere comportamentul persoanelor atunci când îsi fac cumparaturile personale si identifica caracteristicile “furiei statului la cozi”. Britanicii se simt mult mai deranjati daca timpul lor pretios este pierdut inutil în viata lor de zi cu zi si cauta din ce în ce mai mult tehnologia care sa le ofere optiuni mai convenabile de economisire a timpului.

Studiul pentru Visa UK a fost realizat de Future Foundation, utilizând interviurile prin telefon pe un esantion reprezentativ de 1,041 de adulti de peste 16 ani, în iunie 2006. Daca statul la coada va face sa va iesiti din minti, urmati acest ghid simplu al etichetei statului la coada pentru o experienta placuta la cumparaturi.

Citeste si:  Sedinta de panica la Bursa

Sursa: SMART bank – www.SMARTbank.ro ©

s