Prezenta cu patru masini oficiale la startul celebrului maraton saharian, Mitsubishi Motors spera sa devina primul constructor din istorie care reuseste sase victorii consecutive in Dakar, ridicand la 11 numarul victoriilor obtinute de-a lungul ultimilor 24 de ani.

Neinvinsa de la inceputul mileniului, Mitsubishi Motors a aliniat la start patru modele Pajero MPR12, pregatite astfel incat sa poata rezista examenului dur care se va intinde pe durata a 16 zile, sosirea fiind programata la 15 ianuarie in capitala Senegalului, Dakar.

Liderul echipei este Stephane Peterhansel, francezul care pe langa cele sase victorii este si unul din cei doi sportivi care a castigat batalia Dakar-ului atat pe doua cat si pe patru roti. La randul sau, Hiroshi Masuoka si-a trecut si el numele pe lista invingatorilor in doua randuri. Celelalte masini vor fi conduse de Joan “Nani” Roma si Luc Alphand, ultimul fiind un fost castigator al Cupei Mondiale de schi in proba de coborare.

Citeste si:  ARO vinde in America pielea ursului din padure

Editia 2006 a Raliului Dakar a inceput la Lisabona, fiind pentru prima data cand capitala Portugaliei gazduieste startul desfasurat in mod traditional in noaptea Anului Nou. De aici, echipajele au pornit spre localitatea Portimao din sudul tarii. Dupa o scurta incursiune pe pamant spaniol, caravana a luat drumul Marocul
ui, urmand ca in zilele urmatoare competitorii sa porneasca in ofensiva desertului prin Mauritania, Mali, Guinea Bissau si Senegal.

Inceput precaut
Dupa startul din Lisabona, prima zi a programat o etapa de 370 km, cu sosirea in localitatea Portimao. Echipajele Mitsubishi au mizat pe un inceput precaut, cei patru piloti fiind constienti ca episodul european reprezinta un simplu aperitiv inainte de examenul dur al pistelor africane. Dezavantajati de postura de deschizatori, Stephane Peterhansel si Jean-Paul Cottret au terminat pe locul 12, cele mai bune rezultate fiind obtinute de perechile Joan Roma / Henri Magne si Luc Alphand / Gilles Picard, clasate pe locurile sase si respectiv sapte.

Reviriment african

Citeste si:  Volvo C30 Design Concept - Un Volvo mai rapid intr-o structura mai rezistenta

Prima incursiune pe pamantul Africii s-a dovedit de bun augur pentru Mitsubishi Motors, sosirea din localitatea marocana Er Rachidia gasind doua masini Pajero pe primele doua locuri ale clasamentului general. Desi s-a clasat pe pozitia a sasea in topul specialei de 314 km, rezultatul nu l-a impiedicat pe Joan Roma sa se instaleze in fotoliul de lider, cu un avans de sase secunde fata de colegul sau de echipa, Hiroshi Masuoka.

Sentimente impartite
Desfasurata intre localitatile Er Rachidia si Ouarzazate, etapa a patra a fost pentru Mitsubishi Ralliart una a contrastelor. Dornici sa revina in cursa pentru victorie, Luc Alphand si Gilles Picard au terminat ziua pe locul trei si au urcat pe locul patru in clasamentul general.

Plecat din pozitia secunda, Hiroshi Masuoka a pierdut circa 27 minute din cauza unui tonou care a sifonat serios masina. Desi a reusit sa termine proba pe locul 15, avarierea serioada a masinii a facut ca Dominique Serieys sa decida impreuna cu pilotul japonez retragerea din cursa.

Citeste si:  GM a vandut 1,6 procente mai putin in iulie

Urcat pe locul sapte, Stephane Peterhansel a facut si el o greseala de navigatie, cele 17 minute pierdute fiind suficiente pentru a-l retrograda pe pozitia a 11-a. “A fost vorba de o intersectie marcata nu foarte clar in road-book”, a precizat Peterhansel. “Am plecat spre dreapta si am mers cale de sapte kilometri in directie gresita. Apoi ne-am intors si am reintrat pe traseu. Destul de frustrant, daca ma gandesc ca ne-au vazut mai multe echipaje, care au evitat astfel sa faca aceeasi greseala.”