Mai rar se intampla sa citim un articol dedicat celui care ia interviul si nu celui caruia i se ia. De aceea, ne-am gandit ca, in ciuda tuturor lucrurilor legate de certificari, salarii, facultate, abilitati tehnice care necesita cercetare in cadrul unui interviu, persoana care intervieveaza mai trebuie sa tina cont… de cateva aspecte.

Persoana umana – caracter unic si irepetabil

Orice intalnire cu o persoana umana, are un caracter de unicitate. Chiar daca se discuta aceleasi lucruri cu aceleasi cuvinte. Lucrurile evolueaza. In bine sau in rau. In sus sau in jos. Un interviu poate fi prima si ultima intalnire. Poti cunoaste o persoana care iti poate schimba cursul vietii. N-o poti trata ca pe un obiect. Uneori ai tentatia sa refuzi din start o persoana lipsita de experienta. Conditia esentiala a unui interviu este insa cunoasterea. Nu curricculumul prezentat.

Si orice persoana umana este unica in felul ei. Cauta dincolo de infatisare. Sufletul uman este plin de resurse, chiar daca prezentabilitatea este saraca. Cerceteaza calitatile mai adanc de foaia din fata ochilor tai.

Citeste si:  Comunicarea in compania ta. Ce poti face!

Cand certificarile nu spun nimic…

Deseori vin persoane care nu au experienta necesara, sau nu pot fi integrate datorita incompatibilitatii domeniilor. Trebuie sa le dai macar sansa de a se prezenta. Cateodata avem nevoie de insusirile sufletesti ale unei persoane. Un cuvant bun te ajuta uneori mai mult decat un departament intreg si foarte bine organizat. Poate inca nu se pricepe, dar are capacitati de acomodare, de stimulare a colegilor. Un interviu nu trebuie sa fie niciodata un lucru impersonal, cum sunt operatiile mecanice.

Ochii spun mai mult decat hartia

Multi dintre cei care iau interviuri se uita mai mult pe langa decat la persoana respectiva. Chiar daca doresti sa spui “nu” trebuie sa o faci uitandu-te la omul din fata ta. Ochii unui om spun adesea totul despre el. Hartiile, nici 10%.

Poate prea putin pentru a va schimba parerile, dar ramane un subiect de meditatie. Ganditi-va la unicitatea persoanei din fata dumneavoastra, priviti-o si veti vedea cum hartiile nu spun mai nimic despre ea…

Citeste si:  Ce face un plan de afaceri sa fie bun?