Asa cum Internetul a fost un fenomen care a dus la schimbari majore in ultima decada, fenomentul industriilor creative este asteptat sa fie noul boom economic in urmatorii 10-20 de ani.
Declaratia a fost facuta de catre Marius Ursache, Chief Creative Officer Grapefruit, la lansarea Ghidului Industriilor Creative din Iasi, orasul desemnat de British Council drept reprezentantul Romaniei in reteaua oraselor creative din Europa de Sud-Est.
Industriile creative sunt acele sectoare ale creatiei si dezvoltarii tehnologice ce genereaza profit si vizibilitate intr-o comunitate si care regandesc cultura ca un motor al dezvoltarii regionale si nationale.
British Council a lansat in 2005 programul „Orase Creative”, desfasurat sub tema „Industrii Creative”- un program international implementat la nivel de oras, care promoveaza ideile creative si ofera un model de regenerare economica si sociala prin intermediul industriilor creative.
Industriile Creative constituie un concept relativ nou ce acopera diverse domenii ca designul, pictura/artele vizuale, web-ul si noile tehnologii de comunicare, publicitatea, teatrul, filmul, muzica, radio/TV, arhitectura/regenerarea urbana.
Acestea sunt acele sectoare ale creatiei si dezvoltarii tehnologice ce genereaza profit si vizibilitate intr-o comunitate si care regandesc cultura ca un motor al dezvoltarii regionale si nationale. Unul din primii pasi ai proiectului „Orase Creative” sustinut de British Council a fost alegerea unui oras reprezentativ.
In cazul Romaniei, in urma prezentarilor facute de reprezentantii Bucurestiului, Clujului, Iasului si Timisoarei, orasul ales a fost Iasi, pentru care proiectul British Council a realizat „cartografierea” industriilor creative locale, folosindu-se de povestile de succes deja identificate aici.
Grapefruit si Rofilco, o alta companie creativa locala, au oferit consultanta pe parcursul procesului de cartografiere si au realizat identitatea vizuala, situl web (www.industriicreative.ro), precum si ghidul tiparit al Industriilor Creative pentru orasul Iasi.
Ghidul cuprinde atat firme din domeniul privat, cat si institutii de cultura si mass media finantate din bani publici, oferind o imagine asupra diversitatii si potentialului economic al industriilor creative iesene.
Grapefruit este o agentie romaneasca de consultanta pentru branding si design interactiv, cu birouri in Iasi si Bucuresti. Portofoliul Grapefruit include peste 100 de clienti din 13 tari, pe 4 continente.
Printre acestia se numara Abbott Laboratories, Antibiotice, Dacia, Connex-Vodafone, HP Romania, Gandul, Eli Lilly, OTP Bank, British Council, International Corporate and Brand Identity Centre (Marea Britanie) si DDB San Francisco (SUA).
British Council este organizatia internationala a Marii Britanii pentru relatii culturale si educationale. Organizatia este prezenta in 220 de orase din 110 tari din intreaga lume, activand in special in educatie, societate civila si domeniul creativ.