Primaria Bucuresti vrea sa reduca liniile de maxi-taxi, de la 50 la 17, si sa le atribuie, prin licitatie publica, numai firmelor care accepta sa asigure conditii de transport la cel mai ridicat standard si un pret cat mai mic pentru biletele de calatorie.

In cel mult o luna, cei mai multi operatori de maxi-taxi din Capitala vor ramane fara paine pentru ca municipalitatea va impune conditii drastice pentru practicarea acestui tip de transport de persoane. La sfarsitul lunii martie, Primaria va scoate la licitatie, pe timp de trei ani, liniile de maxi-taxi, masura menita sa elimine de pe piata operatorii care nu-si asuma noile norme impuse de municipalitate. “In urma intalnirilor pe care le vom avea cu operatorii privati, le vom propune, printre altele, sa-si regandeasca sistemul de taxare, pentru ca soferii sa nu mai faca mici afaceri din biletele pe care nu le elibereaza calatorilor”, a declarat Stefan Pirpiliu, presedintele comisiei municipale de transporturi. Transportatorii vor fi obligati ca, din numarul total de masini, sa asigure o proportie de 60% de microbuze si 40% de minibus-uri, care sa prevada si locuri in picioare pentru calatori. Viitoarele trasee se vor intersecta cu liniile de transport in comun in proportie de 30%, in timp ce statiile de maxi-taxi vor fi stabilite de Primarie, astfel incat microbuzele sa nu mai opreasca la intamplare.

Citeste si:  Afacere - Fabrica de capsuni

Operatorii privati, nemultumiti

Transportatorii sunt deja nemultumiti de o decizie anterioara a Primariei, care a interzis accesul masinilor maxi-taxi in centru, adica pe inelul principal de circulatie, cuprins intre B-dul Titulescu, Iancu de Hunedoara, Mihai Bravu, Calea Vacaresti, Soseaua Oltenitei, B-dul Tudor Vladimirescu, Soseaua Panduri, Grozavesti si Pasajul Basarab. “E clar ca se doreste ca noi sa disparem total de pe piata, in conditiile in care nici unul dintre operatori nu are la dispozitie nici un minibus nou, ci doar microbuze. Noi avem 65 de microbuze, aproape toate luate in leasing, pe care inca nu le-am platit. Acum o luna ni s-au promis intalniri pentru a gasi o solutie, dar nu ne-a mai chemat nimeni”, ne-a declarat Ionel Mihu, proprietarul unei firme de maxi-taxi.

Autor: Dan L. Brumar