Pana acum am fost invatati sa “Think BIG”. Ce ar fi sa urmam exemplul celor de la Volkswagen (VW) cand au lansat modelul Beatlle (broscuta) in SUA si sa “Think SMALL”

Think small nu inseamna sa avem ambitii mici sau sa ne multumim cu putin. Inseamna sa avem un focus foarte restrans. Cele mai multe targuri si expozitii se extind si vor sa fie cat mai mari. Sa luam spre exemplu Targul National de Turism care a ocupat intregul pavilion central al Romexpo. Anul trecut au fost aproape 300 de expozanti. Anul acesta odata cu Targul National de Turism a avut loc si Expo Sport si Agrement care a mai adus cativa expozanti. Un alt exemplu este Expo Construct care in 2004 a avut 933 de expozanti. Daca ii adunam si pe cei 85 de la Expo Security (care s-a desfasurat in aceeasi perioada) depasim mia de expozanti. In acest an pe langa cele doua expozitii va avea loc si un salon de imobiliare odata cu Expo Construct. Deci, cel mai probabil vom avea mai multi expozanti decat anul trecut.

Citeste si:  Manifestarea la nivel Vizual a Brandului in Targuri si Expozitii

In exemplele de mai sus avem un caz clar de “Think BIG”. Intrebarea pe care o lansez se refera la impactul participarii fiecarui expozant asupra publicului vizitator, la eficienta participarii. Timpul alocat de un vizitator pentru vizitarea unui targ creste in aceeasi proportie cu numarul de vizitatori?

Este cert ca odata cu inmultirea expozantilor eficienta mesajului acestora se diminueaza. Un vizitator aloca un anumit buget de timp pentru vizitare. Astfel daca numarul de expozanti creste, timpul mediu de contact intre vizitator si expozant scade. In plus daca numarul de expozanti este mare, inseamna ca si numarul de mesaje catre mintea consumatorului (vizitatorului) creste. Spre deosebire de alte canale de comunicare, la targuri si expozitii publicul este deschis la receptionarea de mesaje promotionale. Totusi capacitatea de absorbtie a creierului uman este limitata intr-un interval de timp dat. In plus odata cu cresterea numarului de mesaje apare refuzul de a primi mesajele promotionale. Deci, cu cat avem mai multe mesaje venite catre mintea vizitatorului cu atat asistam la o scadere a eficientei acestora.

Citeste si:  Reabilitarea si dezvoltarea centrului istoric al Bucurestiului, o prioritate

Este foarte adevarat ca un targ mare atrage atentia mai mult decat unul mic. Totusi este necesar sa se considere faptul ca nu intotdeauna se atrage atentia publicului dorit de organizator si de expozanti. Este adevarat ca se atrage atentia asupra categoriei de produse / servicii sau domeniului de activitate, dar acest fapt este benefic doar liderului de piata sau a primelor companii din domeniu. La targuri si expozitii nu participa doar liderii de piata sau doar cele mai mari companii dintr-un domeniu de activitate.

Think SMALL si vom avea mai multe manifestari expozitionale foarte specializate care vor atrage un public foarte apropiat de publicul tinta al expozantilor. Odata cu abordarea Think SMALL cel mai probabil vom asista la cresterea eficientei participarii la aceste targuri si expozitii.

Think SMALL…..

Autor: Nicolae Naumof – Sfera Expo