Constructorul de aeronave a anuntat, de asemenea, o noua amanare a livrarilor marelui sau 777X. Mai multe luni de negocieri, inclusiv medierea federala, nu au permis sindicatului si Boeing sa convina asupra unui nou acord social pe patru ani.
Vineri, 11 octombrie, Boeing a anuntat ca isi va reduce forta de munca la nivel mondial cu aproximativ 10% in urmatoarele luni, ceea ce va afecta aproximativ 17 000 de locuri de munca, precum si ca va introduce o serie de masuri care vor afecta catalogul sau de aeronave, in incercarea de a-si depasi dificultatile financiare. In doua mesaje separate transmise vineri, constructorul de avioane a anuntat, de asemenea, o noua amanare a livrarilor noului sau jumbo jet 777X si incetarea productiei avionului de transport de marfa 767 in 2027. De asemenea, a avertizat ca rezultatele sale din trimestrul al treilea vor fi ingreunate de sarcini mari datorate, in special, grevei a peste 33.000 de lucratori de la jumatatea lunii septembrie.
Actiunile Boeing au incheiat sedinta in crestere cu 3% la Bursa din New York. Kelly Ortberg, seful Boeing din ultimele doua luni, a declarat intr-un mesaj adresat celor 170.000 de angajati ai grupului ca reducerile de personal vor afecta toate categoriile – conducere, personal de supraveghere si angajati. El a adaugat ca detaliile vor fi furnizate saptamana viitoare de catre managerii ierarhici, precizand ca masurile de reducere a timpului de lucru aplicate de la 20 septembrie pentru a pastra fluxul de numerar al grupului in timpul grevei au fost suspendate.
Toate categoriile afectate
Acestea au afectat, de asemenea, toate categoriile de personal – in afara de grevisti – si au afectat cateva zeci de mii de persoane prin rotatie. Acestea au facut parte dintr-un program mai amplu de reducere a costurilor in timpul perioadei de greva. Printre altele, greva membrilor sindicatului mecanicilor IAM din regiunea Seattle (nord-vest) a paralizat complet cele doua fabrici principale ale grupului: uzina Renton, care produce 737, cel mai bine vandut avion, si uzina Everett, care produce 777 si 767, precum si o serie de programe militare. Standard and Poor’s a estimat marti ca greva costa Boeing un miliard de dolari pe luna.
Productia avionului de pasageri 787 Dreamliner este singura care mai functioneaza, deoarece angajatii uzinei, situata in Carolina de Sud (est), nu sunt sindicalizati. Mai multe luni de negocieri, inclusiv o mediere federala, nu au permis sindicatului si Boeing sa convina asupra unui nou acord de munca pe patru ani. „Compania noastra se afla intr-o pozitie dificila”, a notat Kelly Ortberg in mesajul sau.
Cheltuieli care vor costa in trimestrul al treilea
Potrivit unui comunicat de presa care insoteste mesajul dlui Ortberg, prima livrare a 777-9 ar trebui sa aiba loc in 2026 (in loc de 2025), iar cea a 777-8 in 2028. Acestea trebuiau initial sa intre in serviciu in 2020. Grupul intentioneaza, de asemenea, sa livreze avioanele de marfa 767 comandate pana in prezent, dar va inceta productia comerciala a acestor aeronave in 2027. Cu toate acestea, va continua sa produca versiuni ale cisternei militare KC-46A.
De asemenea, producatorul de avioane a avertizat ca rezultatele sale din al treilea trimestru, care urmeaza sa fie publicate la 23 octombrie, vor fi reduse cu mai multe miliarde de dolari in cheltuieli. Activitatea noastra se confrunta cu provocari pe termen scurt si luam decizii strategice importante pentru viitorul nostru”, a declarat dl Ortberg, adaugand ca are o «viziune clara a activitatii pe care trebuie sa o desfasuram pentru a restabili grupul».
Se asteapta ca divizia de aviatie comerciala (BCA) sa inregistreze o taxa inainte de impozitare de 3 miliarde de dolari pentru programele 777X (2,6 miliarde de dolari) si 767 (400 de milioane de dolari). Vanzarile sale trimestriale ar trebui sa ajunga la 7,4 miliarde de dolari, cu o marja operationala de -54%. Aceasta taxa se datoreaza suspendarii procesului de certificare pentru 777X si, pentru ambele programe, consecintelor grevei.