Confruntat cu o piață a marfurilor de lux problematica , liderul mondial din acest sector a anuntat scăderea veniturilor. Este pentru prima dată din 2020 cand LVMH se confrunta cu acest fenomen. Deja au fost luate măsuri de de reducere a costurilor, scrie Le Monde.

Muncitorii de la atelierele Louis Vuitton nu sunt deloc surprinși de eșecul înregistrat de LVMH în trimestrul al treilea. „De săptămâni întregi, gențile de mână se adună în depozitele noastre, fără să fie expediate. Iar conducerea ne obligă să ne luăm concediu, chiar acum, pentru a reduce producția”, a declarat îngrijorat un reprezentant al personalului de la una dintre cele 18 fabrici franceze ale mărcii emblematice a grupului LVMH.

Din august, subcontractanții Louis Vuitton au anticipat și ei acest lucru: Mai mulți au suferit o reducere drastică a numărului de ore pe care producătorul le cumpără de la ei pentru a-și produce modelele. La unul dintre ei, contractul Louis Vuitton s-a redus drastic în câteva luni, până la 350.000 – 390.000 de ore de producție pentru anul 2024, de la 400.000 – 450.000 prevăzute inițial la începutul anului, potrivit Le Monde. Vânzările de genți și articole de marochinărie, din care Louis Vuitton obține aproximativ 75 la suta din cifra sa de afaceri, sunt în stagnare.

Citeste si:  Cabinetele veterinare, profit lunar de 1.500 euro

Pentru prima dată de la criza Covid-19, vânzările globale ale grupului de bunuri de lux, numărul unu mondial în acest sector, au scăzut cu 3%, în al treilea trimestru 2024, după creșteri slabe de doar un procent în al doilea trimestru și de 3 la suta în primul trimestru, potrivit datelor publicate de grup si citate de Le Monde. Aceste cifre nu se încadrează în previziunile trimestriale stabilite de analiștii financiari, majoritatea așteptându-se la o activitate stabilă sau chiar la o ușoară creștere.

MM