Audi, brandul premium detinut de Volkswagen, si-a continuat cresterea din prima jumatate a acestui an si in iulie. Cifra efectiva a vanzarilor Audi este de putin peste 74 de mii de unitati, cu doua procente mai bine decat anul trecut, in aceasi perioada. Cu toate ca cele doua procente reprezinta, defapt o scadere fata de luna iunie din acest an, Audi continua sa fie o sursa importanta de venit pentru cel mai mare grup auto european. Brandul Volkswagen se confrunta in prezent cu o serie de restructurari ale capacitatilor de productie.

In comparatie, adversarii directi ai celor de la Audi, germanii de la Mercedes-Benz au mers mult mia bine in iulie. Constructorul limuzinelor premium a vandut 92 de mii de masini, cifra ce reprezinta o crestere cu peste 5 procente fata de 2005.

Explicatia celor de la Mercedes pentru crestrea inregistrata este ca s-a accentuat cererea pe segmentul SUV. Modelul M-Class – redesenat –, alaturi de masinile offroad GL-Class s-au vandut mult mai bine ca in lunile precedente, apetitul pentru SUV-uri, in randul europenilor, fiind mult mia mare.

Citeste si:  Lipsa personalului calificat, o problema pentru industria auto

Al treile mare producator auto cu sediul in Germania, BMW este singurul din acest trio premium care a suferit o scadere a vanzarilor in luna iulie. Bavarezii au vandut purin peste 86 de mii de masini, cu 7 procente mai putin decat in iulie 2005. Cel mai bine vandut produs al lor este noul sedan seria 3.

In primele sase luni ale lui 2006 Audi a vandut peste 530 de mii de unitati, cu o crestere de 8 procente fata de anul trecut. Modelele pe care mizeaza in continuare producatorul german sunt: Audi Q7, Audi TT Coupe si Audi allroad quattro.