Producatorul de soft IBM vine in sprijinul companiilor mici prin lansarea unui nou produs software de securitate capabil sa impiedice atacurile din interior.
La mijlocul lunii februarie, IBM a anuntat un nou produs software menit sa sprijine companiile mici si mijlocii – de la institutii de credit locale pana la clinici medicale – in eforturile sustinute de a face fata amenintarilor la adresa securitatii lor, prin impiedicarea accesului neautorizat la informatiile extrem de importante ale companiilor. Acest produs software, Tivoli Identity Manager Express, le ofera companiilor mici capabilitati de management al identitatii asemanatoare celor disponibile pentru companiile mari, insa intr-o versiune mai accesibila, pe care chiar si persoanele care au cunostinte limitate de tehnologia informatiei o pot instala si administra.

“Conturile orfan” sunt blocate

Noul produs software furnizat de IBM impiedica executarea atacurilor din interior prin blocarea acelor conturi de utilizatori pe care o companie a omis sa le anuleze in momentul in care anumiti angajati sau furnizori au fost demisi sau au parasit voluntar compania.
Mai mult de 60 la suta dintre conturile de utilizatori sunt reprezentate de aceste asa-numite “conturi orfan”, potrivit studiilor IBM. Cu ajutorul programului Tivoli Identity Manager Express, administratorii companiilor mici pot elimina conturile orfan stabilind cine are acces la informatii si verificand in permanenta conformitatea dintre numarul conturilor de utilizatori si lista angajatilor si a furnizorilor actuali.
Intreprinderile mici sunt predispuse la aceleasi amenintari de securitate care afecteaza si companiile mari, insa acestora le lipsesc adesea bugetele uriase alocate departamentului IT si angajatii suficient de bine pregatiti pentru a putea pune la punct sisteme de management al identitatii. Intregul lor sistem de securitate poate consta intr-un produs software antivirus sau un firewall pentru retea – lasand “usa digitala din spate” deschisa pentru angajatii concediati sau pentru furnizorii necinstiti, care pot accesa informatii confidentiale, de natura financiara sau in ceea ce priveste alti clienti. Potrivit studiilor IBM, atacurile din interior vor reprezenta o amenintare majora la adresa securitatii in 2006, deoarece raufacatorii vor profita de pe seama conturilor de utilizator care raman active in urma unor demiteri, fuziuni sau achizitii.
“O strategie de securitate eficienta trebuie sa depaseasca «perimetrul defensiv» reprezentat, de exemplu, de protectia oferita de un firewall sau de un software antivirus”, a declarat Stuart McIrvine, directorul diviziei de securitate pentru intreprinderi din cadrul IBM. “Raufacatorii gasesc solutii sa treaca de acest perimetru, iar companiile de toate marimile trebuie sa implementeze solutii de management al identitatii pentru a putea tine departe atacurile din interior”.

Citeste si:  IBM, Toshiba si Sony isi reinnoiesc parteneriatul

Protectie si verificare

Tivoli Identity Manager Express protejeaza informatiile, automatizand in acelasi timp procesele de verificare a angajatilor.
Noul produs software furnizat de IBM faciliteaza indeplinirea anumitor obligatii legislative, precum mentinerea unui control intern adecvat, prin automatizarea modului in care companiile verifica accesul angajatilor la informatii. Unei persoane care s-a transferat de la departamentul de costuri salariale la cel de contabilitate nu ar trebui sa i se mai permita accesul la cecurile de plata fara un permis special, intrucat acest lucru nu mai face parte din indatoririle sale. Totodata, acest produs simplifica eforturile companiilor de a se conforma anumitor reguli si legi, prin automatizarea procesului de intocmire a informatiilor necesare rapoartelor de audit si pregatire a acestor documente. Astfel, timpul necesar intocmirii unui raport de audit in ceea ce priveste conformarea companiilor la anumite reguli si legi poate fi redus de la cateva zile la cateva ore.
Tivoli Identity Manager Express ajuta, de asemenea, companiile sa isi reduca cheltuielile legate de administrarea parolelor. In momentul in care angajatii isi uita parolele, ei pierd adesea timp la telefon cu un tehnician, ceea ce pentru companii inseamna cheltuieli de circa 20 de dolari pentru fiecare cerere de resetare a parolei. Noul software IBM le permite angajatilor sa primeasca automat o noua parola in cateva minute. Totodata, programul le permite noilor angajati sau furnizori sa ceara si sa primeasca un nou cont de utilizator in cateva minute, proces care altfel ar putea dura pana la 12 zile, in special in cazul companiilor mici, ai caror angajati IT sunt deja suprasolicitati.

Citeste si:  Flamingo ofera IMM-urilor finantare pentru echipamente IT

Autor: Anca Vlada