Companiile de telefonie mobila se afla intr-o competitie acerba si incearca atragerea de noi clienti prin dezvoltareasectoarelor mai putin exploatate pana in prezent. Serviciul de business este vizat de companii precum Orange sau Vodafone, axate in special pe ofertele generale.
Compania Orange Romania a lansat doua noi optiuni pentru clientii business: cinci numere favorite Orange oricand si minute flexibile. Clientii care opteaza pentru cinci numere favorite Orange oricand au de ales intre abonamentele Flexibil si Business Flexibil Group. Acestea au tarife cu 75 la suta mai mici pentru toate apelurile efectuate catre cinci numere favorite, din reteaua Orange.
Taxa lunara pentru aceasta optiune este cuprinsa intre patru si 15 dolari, in functie de tipul de abonament al clientului.
Optiunea minute flexibile poate fi activata de clientii care au ales abonamentul de patru dolari si care astfel au la dispozitie un numar de minute incluse, variabil, in functie de destinatia apelurilor efectuate. Optiunea presupune o taxa lunara de opt dolari, suma pe care clientii o pot folosi pentru a vorbi 200 minute exclusiv cu trei numere favorite Orange.
Convorbirile pot avea loc oricand in afara orelor de varf. Clientii pot alege si varianta de 80 de minute exclusiv cu alte numere din reteaua Orange decat cele favorite, in intervalul 8.00 – 18.00, sau 40 de minute exclusiv catre alte retele nationale, oricand.
“Aceste noi optiuni se adreseaza in special companiilor mici si mijlocii si au fost concepute pentru a oferi si mai multe avantaje acestora – comunicare cu partenerii de afaceri si angajatii la tarife preferentiale, posibilitatea de a controla bugetul de comunicare si mai multa flexibilitate”, a declarat directorul comercial Orange Romania, Thierry Millet, citat de Rompres.
Firmele concurente, abonamente business atractive
La nivelul departamentului de business, si compania Zapp ofera solutii. Pachetele de programe Zapp 60/…/4800, Zapp Talk Free si Zapp Share Free incearca sa fie contracarate de operatorul de telefonie mobila Vodafone, care oferteaza cu serviciile Minute incluse, One4All si Meeting Call. Pachetul “Minute incluse” ofera abonamente care pot ajunge la 1.500 de minute incluse, cel mai scump abonament avand un pret de 195 de USD. De cealalta parte, servicul Zapp 60/…/4800 ofera un maximum de 4.800 de minute cu un cost proportional, 575 de USD. A doua oferta a companiei Vodafone este similara cu programul operatorului Zapp, serviciul “Share Free”. Clientii care aleg “One4All” beneficiaza de un abonament pentru fiecare utilizator si un pachet de minute incluse din care consuma toti utilizatorii.Tarifele pentru abonamentul titularului variaza intre 42 de USD pentru 250 de minute incluse si 1.060 de USD pentru 10.000 de minute. Utilizatorii vor plati un abonament lunar de 7 USD, fara TVA. In schimb, programul Zapp Share Free presupune aceleasi costuri ca Zapp 60/…/4800. Avantajele constau in minutele din interiorul grupului, care pot atinge 11.600 si un numar maxim de 30 de telefoane pentru grupurile care aleg varianta cea mai scumpa. Costurile utilizatorilor sunt de doar 5 USD.
Zapp Talk Free ofera posibilitatea unui abonament de 600, respectiv 800 de minute incluse in retea, cu un cost de patru sau opt dolari. Clientii acestei optiuni au un tarif redus pentru toate apelurile catre o retea GSM favorita, indiferent de ora sau de zi, si pentru toate apelurile catre retele fixe.
Prin Connex Meeting Call, beneficiarii apeleaza un singur numar, din patru cifre, pentru a initia o teleconferinta de 16 persoane. Dureaza doar cateva secunde si plata se aplica unei singure convorbiri.
Compania Cosmote, nou intrata pe piata romaneasca, nu vizeaza deocamdata partea de business, axandu-se puternic pe nisa cumparatorilor tineri.
220 de milioane de telefoane vandute
In primul trimestru al anului curent s-au vandut peste 220 de milioane de unitati. Primii cinci producatori si-au majorat cota de piata cu 9% fata de anul trecut, atingand 80 de procente. Piata a crescut la 27%-31%, pe fondul avansului cererii legate de inlocuirea modelelor vechi pe pietele din Europa si America de Nord si a cresterii cererii pentru telefoane ieftine pe pietele emergente, conform unor estimari facute de cercetatori, transmite Reuters. Cel mai mare avans al vanzarilor a fost consemnat de Motorola – 61%, care a vandut peste 46 de milioane de aparate. Compania a fost urmata de Nokia, Sony Ericsson si LG Electronics cu 40%, si Samsung Electronics cu 18%.
Cota de piata detinuta de Motorola la nivel mondial a crescut la 20%-21%, comparativ cu valoarea de 17% inregistrata in perioada similara a anului trecut. Nokia a anuntat ca detine aproximativ 35% din piata de telefoane mobile, in crestere cu 3% fata de primele trei luni ale anului 2005. Grupul a inregistrat vanzari de 9,5 miliarde euro, cu 29% peste nivelul consemnat in perioada ianuarie-martie a anului trecut.
Strategy Analitics apreciaza ca tendinta de crestere a vanzarilor va continua in lunile urmatoare, iar pragul de 1 miliard de unitati va fi depasit in acest an, avansul fata de anul 2005 fiind de 22%.
Autor: Liviu Florea