Decizia privind cine va conduce training-ul depinde de tipul de training necesar si de persoanele carora le este destinat. Training-ul la locul de munca este condus de obicei de catre supraveghetori; trainingul in afara locului de munca este condus fie de persoane din cadrul organizatiei, fie de specialisti din afara.

Training-ul in cadrul organizatiei este responsabilitatea zilnica a supraveghetorilor si angajatilor. Supraveghetorii sunt in ultima instanta responsabili pentru productivitate si in consecinta pentru training-ul subordonatilor. Acesti supraveghetori trebuie sa invete tehnicile training-ului de succes. Trebuie sa fie constienti de cunostintele si abilitatile necesare pentru a-l face pe angajat mai productiv. Trainerii ar trebui sa fie invatati sa stabileasca obiective pentru programul lor de training si sa decida cum pot fi folosite aceste obiective pentru a influenta productivitatea departamentelor lor. Ar trebui sa fie constienti si de modul in care invata adultii si sa gaseasca modalitatea cea mai potrivita de comunicare cu acestia. Firmele mici tebuie sa perfectioneze capacitatile de training ale supraveghetorilor lor, trimitandu-i la cursuri despre metode de training. Investitia va da roade prin sporirea productivitatii.

Citeste si:  Trucuri pentru jucatorii de la Bursa

Exista cateva metode de selectare a personalului pentru programe de training in afara locului de munca. Multe firme mici folosesc personalul din cadrul organizatiei pentru elaborarea programelor formale de training care vor fi prezentate angajatilor in afara activitatilor lor profesionale, in timpul sedintelor companiei sau individual in cadrul unor sesiuni de training prestabilite.

Exista multe surse de training in afara companiei, inclusiv consultanti, scoli tehnice si vocationale, programe de continuare a educatiei, grupuri pentru camere de comert si dezvoltare economica. Selectarea unei surse din afara companiei prezinta avantaje si dezavantaje. Cel mai mare avantaj este acela ca aceste organizatii au experienta in tehnicile de training, lucru care de multe ori nu este valabil pentru personalul din cadrul organizatiei.

Dezavanatajul, atunci cand se face apelul la specialisti in training din afara organizatiei, este nivelul limitat de cunostinte pe care-l poseda cu privire la produsul sau serviciul companiei si la nevoile clientului. Acesti traineri au cunostinte generale privind satisfactia si nevoile clientului. In multe cazuri trainerul din afara poate dobandi aceste cunostinte rapid luand parte la activitatile companiei inainte de a incepe programul de training. Un alt dezavantaj este costul relativ ridicat al trainerilor din afara comparativ cu personalul din cadrul organizatiei, desi costul mai ridicat poate fi acoperit prin eficienta crescuta a training-ului.

Citeste si:  Atelier pentru mic mobilier

Indiferent de persoana selectata sa conduca training-ul, fie persoana din afara sau persoana din interiorul organizatiei, este important ca obiectivele si valorile companiei sa fie explicate cu grija.

Sursa: eJobs