In contextul noului business plan anuntat de Mitsubishi Motors Corporation in 28 ianuarie 2005, a presiunii crescande exercitate de competitie, a deprecierii pietei europene (scadere de 0,7% fata de 2004) dar si a dificultatilor firesti legate de organizare, costuri si distributie, Mitsubishi Motors Europe a reusit sa depaseasca obiectivele propuse pentru 2005. Impulsionate si de valul de modele noi (Colt CZ3/ Colt CZT, Grandis DI-D, Lancer Evolution IX), rezultatele obtinute au contribuit substantial la planul global de revitalizare al Mitsubishi Motors Corporation.
Mitsubishi Motors Europe a realizat un total de 265.685 unitati vandute in anul calendaristic 2005, aceasta cifra reprezentand o crestere de 17,7% fata de vanzarile din 2004 (225.826 unitati). Este al doilea an consecutiv de crestere, depasindu-se totodata si obiectivul propus de 260.000 unitati.
Piata: Confirmare si Dezvoltare
Pentru Mitsubishi Motors Europe si cei 36 de distribuitori ai sai, anul 2005 a constituit confirmarea dezvoltarii afacerii Misubishi Motors in zona: Rusia: Prin vanzarea a 55.148 de unitati (crestere de 84%) in 2005, Rusia a devenit piata de desfacere numarul unu pentru Mitsubishi in Europa.
O importanta deosebita in realizarea acestei performante a avut succe
sul modelului Lancer. Adaptat perfect necesitatilor clientilor rusi, modelul a primit in luna aprilie premiul Masina Anului 2005 in Rusia. De asemenea, a devenit masina de import numarul 1 in Rusia, depasind ca cifra de vanzari modelele leadere in anii trecuti (Hyundai Accent, Daewoo Nexia si Ford Focus), toate produse local.
Aceste realizari s-au bazat de asemenea si pe modelul L200 care a fost votat SUV-ul anului 2005 in segmentul pick-up, si de Lancer Evolution VIII care a devenit cea mai populara masina in segmentul sport.
Aceste rezultate semnificative i-au adus importatorului Rolf Holding doua distinctii foarte importante: 50.000 de unitati Lancer vandute de la lansarea in 2003 si un total de 100.000 de unitati vandute de cand Rolf si-a inceput activitatea in Rusia in 1991.
Cheia sucesului a constituit accentul pus de Rolf Holding asupra satisfacerii cerintelor clientilor, demonstrat printr-o puternica retea de 78 de dealeri.
Top-ul distribuitorilor
Top-ul distribuitorilor s-a intocmit in ultimii cativa ani si s-a definit clar in acest an: Rusia, Germania, U.K. In paralel cu realizarile din Rusia, Germania a realizat un varf de vanzari istoric: 43.263 unitati (crestere de 22%). Aceasta revenire a fost posibila datorita a doi factori foarte importanti: perceptia pozitiva a modelului Colt pe piata germana si recastigarea increderii clientilor germani in marca Mitsubishi dupa retragerea Daimler-Chrysler din aprilie 2004.
Pe piata dificila din Marea Britanie (in scadere cu 5%) Mitsubishi Motors a inregistrat un record de vanzari al tuturor timpurilor cu 38.941 unitati in 2005 (mai mult cu 9% fata de anul trecut). Acesta este cel de-al cincilea an consecutiv de crestere, cumulat in aceasta perioada, Mitsubishi Motors UK inregistrand o crestere de 112%. Introducerea modelelor noi in 2005 a jucat un rol important in cresterea vanzarilor (Lancer, Colt CZ3/ CZT), in timp ce modelele cunoscute au adus si ele vanzari importante.
In segmentul SUV-urilor, de exemplu, Pajero a ramas cel mai bine vandut model japonez 4X4, depasind Mercedes M Classe, Jeep Grand Cherokee si Volkswagen Touareg.
Mitsubishi L200 ramane cel mai bine vandut model Mitsubishi, cu 12.026 unitati, continuand sa domine segmentul pick-up, cu o cota de piata de 35%, cu mult inaintea concurentului sau Nissan care are o cota de 27%.
Est si Sud: Remercabila a fost si performanta inregistrata de piete mai mici (ca volum) dar foarte importante, care permit dezvoltarea Mitsubishi Motors in regiuni cu potential ridicat.
Turcia (7.241 unitati, crestere de 31%) Cele mai bine vandute modele Mitsubishi Motors au fost L200, L300, Colt si Lancer.
Ucraina: (7.181 unitati vandute, crestere de 23%) Mitsubishi Motors ramane numarul unu pe piata, relansat de succesul modelelor Lancer, Outlander si Pajero Sport.
Grecia: (6.415 unitati, crestere de 11%) Volumele au fost realizate prin modelul Colt iar plusul de imagine a venit de la modele precum Lancer Evolution si Colt CZT.
Israel: (5.918 unitati vandute, crestere de 6%) Lancer este unul dintre cei mai importanti jucatori din segment (4.600 unitati), in timp ce Grandis si Outlander au inregistrat cresteri importante in 2005. L200 si Pajero au de asemenea o pozitie buna pe piata.
Tarile din zona Baltica: O combinatie dintre cresterea totala a pietei, popularitatea modelelor asiatice si reteaua de distribuitori Mitsubishi Motors plasati in asa fel incat sa maximizeze potentialul de crestere, a condus la o crestere totala de 60% in zona.
Romania: (1.251 unitati vandute, crestere de 66%) Segmentul de turisme a crescut considerabil fata de anii anteriori (257.64%), in mare parte datorita succesului modelului Colt care a castigat in 2005 titlul de “Masina Anului in Romania”. L200, Outlander si Lancer sunt de asemenea modele al caror potential a inceput sa fie exploatat corect, si au inregistrat cresteri semnificative fata de anii precedenti.
Vestul Europei: Mitsubishi Motors confirma trendul pozitiv inregistrat anterior.
In Italia vanzarile au crescut cu 6%, la 16.050 unitati iar cota de piata cu 0.7%. Lansarea noilor modele (Colt CZ3/Colt CZT, Grandis DI-D) impreuna cu activitatile sustinute de marketing au facut posibila realizarea acestor rezultate.
In Suedia, Mitsubishi Motors si-a restabilit pozitia ferma pe piata. In aceasta piata foarte profilata, cu pretentii foarte mari, Mitsubishi Motors si-a imbunatatit rezultatele vanzarilor cu 15%, ajungand la 5.262 unitati,in mod special cu modelele Outlander Turbo, Lancer Evolution sau Colt CZT.
Produse: Anul Colt
Avand in perspectiva innoirea intregii game de SUV-uri in urmatorii doi ani, in 2005 Mitsubishi Motors Europe si-a consolidat gama de produse cu variante strategice ale celor mai recente modele ale lor.
Colt – 3 usi: Acest tip de caroserie s-a adaugat familiei Colt in primul semestru al anului 2005, in variantele de motorizare aspirat (Colt CZ3) si turbo (CZT). Varianta in 3 usi reprezinta deja 35% din vanzarile europene de Colt, ridicand volumul vanzarilor la 72.305 unitati in 2005 (fata de 20.425 unitati in 2004). Gama Colt in 3 usi urmeaza sa fie completata de varianta coupe cabrio, in primavara lui 2006.
Grandis DI-D: Modelul reprezinta o punte de legatura intre modelele break clasice si MPV-urile mari. A fost lansat pe anumite piete in aprilie 2004, numai in varianta pe benzina, fiind urmat de varianta 2,0l turbo Diesel cu injectie common rail, lansata in al treilea semestru al lui 2005. Indispensabil in piete precum Franta (unde 94% din piata de MPV este reprezentata de motorizari diesel), Belgia (96%), Austria (97%) si Italia (99%), aceasta a doua varianta de motorizare a contribuit la volumul realizat de 10.928 unitati.
Pe langa modelele noi, si restul gamei Mitsubishi cu traditie pe piata europeana, a obtinut rezultate bune in anul 2005.
Lancer: Pe pietele din Rusia si Ucraina dar si in zona mediteraneana (Israel, Turcia), Lancer s-a vandut foarte bine in varianta sedan (51.824 unitati), si impreuna cu cele 10.250 de unitati in varianta sport wagon, ramane al doilea cel mai bine vandut model al Mitsubishi Motors Europe. SUV-uri: In ciuda concurentei acerbe si a modelelor noi din acest segment aflat in crestere, Pajero si modelul actual L200 au realizat rezultate satisfacatoare (L200: 35.966 de unitati, Pajero: 24.567 unitati), confirmand inca o data pozitile lor in segment.